• Novemberstjärnan

Någon som varit på Emma ultraljudsklinik i Malmö?

www.emmaultraljudsklinik.se/index.php&view=article&id=47&Itemid=56

Jag är så sugen på att åka dit men min sambo vägrar, kan ju förstå honom till viss del eftersom:
    Man får (i min stad) två UL undersökningar (ett tidigt och ett runt v 20)
    Man får med bilder hem gratis
    Man kan få fråga om kön om de kan se (fast det får man säkerligen överallt)

Men jag är så sugen ändå.... Kanske för att det erbjuds så mycket mer på en sådan undersökning mot en kostnad såklart.

Är det någon som varit där?
    Bör jag övertala min sambo?

Vi har en liten sen innan, och då visste jag inte ens att denna klinik fanns!

Dela med dig av dina erfarenheter om du varit där!

Tack för svar! 

• Svar på tråden Någon som varit på Emma ultraljudsklinik i Malmö?
  • SweetBaby

Vi var där igår och kollade könet. 
    Eftersom jag bara är i v 19 så gjorde vi inte 3D/4D vi var liksom bara ute efter att få veta könet.
    Det var jättefint där uppe, trevlig personal och bra service.

Jag bor utanför Helsingborg så vi får bara ett ul och på det var inte BM helt säker på könet därför valde vi att göra köns ul.
    Hade vi nu fått ett ul till så hade jag väntat på det innan jag gjorde ett extra ul.

Klart det är så roligt att få se sitt barn men har du ett ul som väntar om några veckor så hade jag gjort det först innan jag beställde en tid till.  

• darknightgirl

vad kostar det`?????? jag bor i småland och här talar dom inte om könet oavsett. och jag vill faktiskt veta denna gången! fick mitt första barn i malmö och fick då veta kön. men med de 2 andra tvärt nej! =(
    vill som sagt verkligen veta=)

• SweetBaby

Om man bara vill veta kön kostar det 750:-
    Vill man även se det i 3D/4D så kostar det 1000:-
    På lördagar och helgdagar lägger de på 15% på priset.  

• Biina88

Vi var där 09 och kollade könet på våran flicka. Och då kostade det 1500 då fick man ligga i 45min fick minst 10 bilder med oss hem och en cd med knyttet och massa annat, det var verkligen värt det. Mycket bra personal. Under tiden man vänta så fick man kaffe eller te:) verkligen toppen!!

• aek82

Jag o mannen var där i somras på ett så kallat könsultraljud i 3d. Kostade 1000 kr. Jag är nu i v. 35 och har sammanlagt varit på 4 ultraljud men ångrar absolut inte det. Det var häftigt att få se sitt barn i 3d och skönt att få bekräftat könet. Trevlig mottagning o trevlig personal :) Med oss hem fick en skiva med alla foto + några filmsnuttar samt över 10 "vanliga" ultraljudsbilder fast i 3d.

Som sagt absolut värt det. 

• älskarlivet81
    darknightgirl skrev 2010-10-17 17:17:00 följande:
    läste någonstans att 3d inte var bra för barnet???
    Varför skulle det inte vara det? I Malmö får man se 3d om barnet ligger så man kan göra det.. Vi gör ett ultraljud i vecka 32-34 också nämligen..

Ang Emmas så var vi där och gjorde ett tidigt ultraljud.. Visst det lugnade mig lite, men jag tyckte inte det var värt 1000 kr! Det var så hafsigt allting.. 
  • trollis 81

Jag har beställt ett tidigt ultraljud i v 10, vad menar du med hafsigt?
    Gjorde dem inte det ordentligt?

• älskarlivet81
    trollis 81 skrev 2010-10-17 17:25:48 följande:
    Jag har beställt ett tidigt ultraljud i v 10, vad menar du med hafsigt?
    Gjorde dem inte det ordentligt?
    Njae ordentligt och ordentligt.. Vi var klara på 10 minuter typ..
  • trollis 81
    älskarlivet81 skrev 2010-10-17 17:26:34 följande:
    Njae ordentligt och ordentligt.. Vi var klara på 10 minuter typ..
    vilken vecka va du då i?
    där finns kanske inte så mycket att se när dem e så små, kanske därför.
  • älskarlivet81
    trollis 81 skrev 2010-10-17 17:29:05 följande:
    vilken vecka va du då i?
    där finns kanske inte så mycket att se när dem e så små, kanske därför.
    Jag var i vecka 9-10, kommer inte riktigt ihåg eftersom de dessutom mätte fel och nästan lät anklagande när de talade om för mig att jag inte var lika långt gången som jag "trodde" (dvs efter sista mens)
  • trollis 81
    älskarlivet81 skrev 2010-10-17 17:30:47 följande:
    Jag var i vecka 9-10, kommer inte riktigt ihåg eftersom de dessutom mätte fel och nästan lät anklagande när de talade om för mig att jag inte var lika långt gången som jag "trodde" (dvs efter sista mens)
    ojdå, låter ju inte alls trevligt, hm ska nog fundera på om jag ska boka av tiden, 1000:- är ju ändå rätt så mycket pengar, är dem dessutom lite otrevliga är det ju ingen positiv upplevelse.
  • älskarlivet81
    trollis 81 skrev 2010-10-17 17:34:00 följande:
    ojdå, låter ju inte alls trevligt, hm ska nog fundera på om jag ska boka av tiden, 1000:- är ju ändå rätt så mycket pengar, är dem dessutom lite otrevliga är det ju ingen positiv upplevelse.
    Vi kan ju ha råkat ut för ngn tråkig barnmorska också, men det var så hafsigt, hann knappt se bebisen på skärmen etc. Men som sagt, kanske vi som råkade ut för en dålig bm. 
  • darknightgirl
    älskarlivet81 skrev 2010-10-17 17:18:31 följande:
    Varför skulle det inte vara det? I Malmö får man se 3d om barnet ligger så man kan göra det.. Vi gör ett ultraljud i vecka 32-34 också nämligen..

Ang Emmas så var vi där och gjorde ett tidigt ultraljud.. Visst det lugnade mig lite, men jag tyckte inte det var värt 1000 kr! Det var så hafsigt allting.. 
    för att "ljudvågorna" inte är bra för barnet.
  • älskarlivet81
    darknightgirl skrev 2010-10-17 19:43:15 följande:
    för att "ljudvågorna" inte är bra för barnet.
    ok, men då borde inte många ultraljud vara bra heller? Ljudvågorna borde bli desamma?
  • pågmamman

Jag var på Emma u-lklinik i v 13. Jag tyckte det var suveränt - BM tog gott om tid på sig , var mycket noggran och förklarande. Dessutom var det så skönt att vara på ett ställe som inte var så "sjukvårdsaktigt". Jag har flera missfall bakom mig och MKT dålig erfarenhet av vården i samband med dessa - så för mig var det guld värt... Däremot kan jag tycka det är galet att jag inte erbjöds ett tidigt ultraljud via vården - i tanke på min bakgrund.....

• Helle89

Jag har varit på emma ultraljudsklinik i Göteborg  (samma barnmorskor som åker emellan).. Vi gjorde könsUL i v22 och jag är inte så nöjd som jag hade velat. Vi fick reda på att våran lilla tjej har nån form av läpp-käk-gomspalt. Vi blev lovade att de skulle ringa tillbaka på torsdagen (då var vi där på en måndag) å hjälpa oss med kontakt med läkare å få nytt UL å så, men de ringde aldrig tillbaka... Dåligt tycker jag när de lovat! + att man betalat så mycket pengar för det.. Så jag fick ta det med min vanliga BM som skickade oss till spec.MVC å så.. Men tack vare det att de inte hörde av sig så fick vi gå å undra i över 1 vecka utan att få något svar på vad allt innebär och sånt. Vi var helt knäckta!!
    Det enda positiva var la att man fick UL bilderna på CD.. annars är jag inte nöjd

Svar på tråden Någon som varit på Emma ultraljudsklinik i Malmö?