I går dog mitt sexliv
Har ni någon gång kännt instinktivt i en given stund att nu vänder ni blad? Att när något händer så förändrar det något för gott?
I går insåg jag att mitt sexliv är dött för gott. Iof har det legat på dödsbädden längre...men igår fann jag för gott att jag fick dödförklara det.
Gift sedan 15 år. Barn som håller på och lämnar hemmet. Mer tid till oss? Jo visst.
Vårt samliv följer ett för många män kännt mönster. Första barnet kommer...och hennes sexintresse dör sakta men säkert. Andra barnet kommer...och hennes sexlust är som bortblåst. Barnen växer upp....hennes sexlust återkommer inte. Jag läser tråd efter tråd om andra män som har samma situation. Jag läser även flera trådar där kvinnor beskriver något liknande (hon har lust...men inte han) vilket för mig låter helt bisarrt och otroligt.
Vad var det igår som fick mig att ge upp då? Jo..en liten skitsak. Jag skulle ge min fru oralsex och helt enkelt en skön och njutningsfull stund...men hon fick inte orgasm!
Ok...det var lite mer än så.....
Hon kännde att hon ville förklara varför hon inte kom. Jag hade tydligen inte hetsat upp henne tillräckligt. Jag hade inte följt en viss snitslad bana. Jag hade inte gjort de nödvändiga dansstegen och krumsprången för att locka henne i rätt stämning. Och där kännde jag att jag fick nog.
Jag insåg då att allt har alltid handlat om hennes lust. Hennes väg till njutning och till hennes orgasm. Betyder inte det att hon har brytt sig om min orgasm? Jo..det har hon. Men min upphetsning och kåthet har alltid tagits för givet. Men hennes skall minsann jag väcka. Det har alltid varit jag som har ansvaret för att vi har ett sexliv. Det har alltid varit jag som tagit initiativ och försökt lära mig alla dessa taktiska drag, rätt ord, rätt typ av kramar, rätt typ av diskussioner....för att vid 1 fall av 20 försök faktiskt lyckas få henne intresserad. För så är det. Jag skall jobba för hennes lust och intresse...hon avvisar i de flesta fall. Men det är mitt jobb. Mitt ansvar.
För några år sedan strejkade jag. Jag tog inte initiativ på 2 år (!). Resultatet? Tja...vi hade naturligtvis inte sex på 2 år.
Jag har största respekt för att hon inte automatiskt går omkring och "är kåt", som hon uttryckte det igår. Kåtheten måste väckas. Jag förstår det och är helt med på att jag har ett ansvar här. Men jag trodde att det skulle vara delat. Hon jobbar alldrig för att vi skall ha ett sexliv. Jag inser också att även när vi har haft sex så har egentligen inte jag varit speciellt upphetsad. Jo...till viss del. Men den upphetsningen har helt och hållet varit fokuserad på det övergripande målet: Hennes upphetsning och väg mot njutning. Att ta de rätta stegen. Att säga de rätta orden. Att smeka rätt, i rätt ordning, i rätt stund. Den gång på 20 när hennes lust fakstiskt ger sig till känna och vi har sex så får hon oftast orgasm (inte alltid...men oftast). Hon brukar komma 2-3 gånger. Helst genom penetration. Men också oralt. Analsex håller vi inte på med. Men sen när hon är klar så vill ju hon ge mig...och där inser jag att jag tappat intresset. Jag har ju redan gjort jobbet. Och min upphetsning har dalat. Något hon natuligtvis tagit illa vid sig av. "Vad är det för fel på mig"....osv.
Innan du levererar ett svar som jag redan sett komma på flera mils avstånd ("men herregud...ni måste ju prata om det här")...så låt mig säga direkt. Jag har försökt. Hon tar inte in.
Och jag tänker inte skillja mig eller skaffa en älskarinna. Lekfullheten, lustfylldheten och experimentlustan med sex försvann för länge sen. Det har istället handlat om att köra en bil. Förstå sig på fordonet, förstå sig på trafikreglerna och även tolka medtrafikenterna. Igår lämnade jag in körkortet och parkerade bilen.