• flowerLowa

Pimpade barnsängar "KURA" från IKEA

Har spanat lite på säng till min lille son.
    Har fastnat för IKEA´s "KURA" som verkar smidig!
    Den är ju dock nte så attraktiv till utseendet, just färgmässigt.
    Men jag snubblade över den i något album på Styleroom.se där den var pimpad och SKITSNYGG!
    Tar för givet att några sådana kreativa själar finns här på FL,
    och efterlyser nu tips, idéer och bilder på hur ni pimpat era "kura"sängar!!

(¯`°?.¸♥ ~Agaton~ ♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Pimpade barnsängar "KURA" från IKEA
  • Analoga
    flowerLowa skrev 2010-10-15 21:47:40 följande:
    Har spanat lite på säng till min lille son.
    Har fastnat för IKEA´s "KURA" som verkar smidig!
    Den är ju dock nte så attraktiv till utseendet, just färgmässigt.
    Men jag snubblade över den i något album på Styleroom.se där den var pimpad och SKITSNYGG!
    Tar för givet att några sådana kreativa själar finns här på FL,
    och efterlyser nu tips, idéer och bilder på hur ni pimpat era "kura"sängar!!
    Hoppas du får några svar! Har ju en Kura-säng till dottern men inte fasen har jag tänkt på att man kan pimpa den
  • Jennyrockar

Har lite samma problem! Jag har en Kurasäng som vi målat vit, gillar inte träfärgen (furu? bok?!).

Nu har den fått flytta in i vårt lekrum som myshörna, för tillfället INTE som våningsäng eftersom jag är rädd att ngarna klättrar upp å ramlar ner som dom gjort förr!! ;)

Det enda jag gjort förutom måla den är att sy "gardiner till långsida å ena kortsidan, sånna som man sätter på  "vajrar" uppe å nere....  ja ni fattar!

Hoppas oxå på lite sköna tips!! 

Just beacuse I rock doesnt mean I´m made of stone
  • flowerLowa

åå, jodå! ska se om jag kan hitta albumet jag sett den i igen.. superfiiiint!

Har din dotter madrassen nere eller uppe?
    Det är den funktionen jag gillar massor, då sonen ännu är för liten för att kunna klättra upp.
    Hans rum är ganska litet, så det hade vart super att få mer golvyta när han vuxit lite till och man då kan flytta upp madrassen istället.

• Analoga
    flowerLowa skrev 2010-10-15 21:56:25 följande:
    åå, jodå! ska se om jag kan hitta albumet jag sett den i igen.. superfiiiint!

Har din dotter madrassen nere eller uppe?
    Det är den funktionen jag gillar massor, då sonen ännu är för liten för att kunna klättra upp.
    Hans rum är ganska litet, så det hade vart super att få mer golvyta när han vuxit lite till och man då kan flytta upp madrassen istället.

Du får hemskt gärna länka om du hittar det! Hittade inte åt det!

Det är så här att vi har den som våningssäng för närvarande; där sonen sover överst och dottern underst, direkt på golvet innanför ramarna om du fattar vad jag menar   Men madrassen är tjock så det funkar bra så länge
  • flowerLowa

Jennyrockar: nä precis, det är ju färgen som sticker lite i ögonen.

Jag vill också måla vit, men gärna slå upp en vägg på kortsidan som ni kan se i albumet jag länkat till...
    Skulle vilja inreda med nånting mysig där under.. kanske en köksdel eller liknande.. med egenbyggt kök som man ser massor superfina på styleroom...

fast vet inte riktigt hur gammalt barnet är när det kan klättra på en sån stege...?

• Jennyrockar

Ja den är så fin i vitt! Vi hade en period smålego-höra i "undervåning", tog bort madrassen å Isaac sov där uppe. Perfekt med "ramen" som blir under att hålla inne alla småbitar!!

Just beacuse I rock doesnt mean I´m made of stone
  • Pirum

Vi använder vår som våningssäng till 5- och 3-åringen. Vitmålad. Träet har jag inga större problem med men den blå färgen. Hu!

Var hittar man vajrar att fästa gardiner med? Någon som vet?

Jag har tänkt göra små hål med kantband runt i gardinerna så att det kan vara kanonluckor när de leker sjörövare och fönster när de leker hus eller husbåt.

• Analoga
    Pirum skrev 2010-10-15 22:49:17 följande:
    Vi använder vår som våningssäng till 5- och 3-åringen. Vitmålad. Träet har jag inga större problem med men den blå färgen. Hu!

Jag har tänkt göra små hål med kantband runt i gardinerna så att det kan vara kanonluckor när de leker sjörövare och fönster när de leker hus eller husbåt.
    Men det är ju vändbart, så man kan välja att ha den blå eller vita färgen utåt. Vi har den vita utåt. Fast du kanske menade att du även vill ha vitt på insidan?
  • Pirum
    Analoga skrev 2010-10-15 23:04:29 följande:
    Men det är ju vändbart, så man kan välja att ha den blå eller vita färgen utåt. Vi har den vita utåt. Fast du kanske menade att du även vill ha vitt på insidan?
    Jepp. Och när jag ändå var igång och målade så målade jag rubbet, alltså träet också. Det blir mindre plottrigt i rummet tycker jag.
  • Trolovade
    Pirum skrev 2010-10-15 22:49:17 följande:

Vajrar kan du köpa å¨Åhlens tex, sånna vita med ögglor i ändarna tex
  • Pirum
    Trolovade skrev 2010-10-16 09:48:28 följande:
    Vajrar kan du köpa å¨Åhlens tex, sånna vita med ögglor i ändarna tex
    Perfa! Tack!
  • Analoga
    Pirum skrev 2010-10-15 23:16:30 följande:
    Jepp. Och när jag ändå var igång och målade så målade jag rubbet, alltså träet också. Det blir mindre plottrigt i rummet tycker jag.
    Javisst är det finare i helvitt, men tyvärr skulle det bli en lite bökig historia att måla den eftersom de sover i den, och då blir de ju "utan säng" några nätter...och så är jag nog lite bekväm av mig också tyvärr
Svar på tråden Pimpade barnsängar "KURA" från IKEA