Kostnad för att laga bilen?(bromsen ligger på..)
Vad kan det tänkas kosta att laga bilen, det dom sa på besiktningen var att ena bromsen bak ligger på?
Har en gammal bil 96a..
Vad kan det tänkas kosta att laga bilen, det dom sa på besiktningen var att ena bromsen bak ligger på?
Har en gammal bil 96a..
Det kan räcka med att smörja kolvarna på oket och byta skiva samt belägg om du har tur, åtminstone så du kommer igenom besiktningen och kan ta kostnaden för ett ev nytt ok senare.
Dock är det bra att byta skiva även på andra sidan samt belägg när du ändå håller igång.
Biltema och Skruvat.se har skivor och belägg till de flesta modeller och till bättre pris än märkeskedjor.
Nu vet jag inte vad du har för märke, men ett ok kostar mellan 500-1000 kr, ej original.
Skivor ligger på ca 500 kr var de också, belägg däremot är ingen kostnad.
Skivan behöver dock inte bytas om den inte är spårig eller böjd.
Ok vad bra!
Vet du vad det kan tänkas kosta på en verkstad att dom lagar bilen?
Svårt att svara på, det är stor skillnad mellan märkesverkstäder och små firmor.
Dessutom brukar ofta märkesverkstäder välja originaldelar och då blir det än dyrare.
Kolla på eniro om du hittar någon liten verkstad och åk dit/ring och hör med dem. De kan ev vilja att du visar upp bilen, men en sådan sak som att byta skiva och belägg eller ev ok, brukar inte vara så kostsamt på mindre ställen.
vart bor du?
Ale, nära göteborg...
golf variant, borås är ju inte altför långt bort!
inboxa mig så ska du få numret
ringde och pratade med en från mekonomen.. och max skulle det kosta 1500! så det låter mer lovande =)
TS: Var i Ale bor du? Bor själv i Ale och min man är bilmekaniker....