• RMM

Håravfall - hur länge?

Har nu, 3 månader efter förlossningen, börjat tappa en herrans massa hår. Hur länge brukar denna period vara?

• Svar på tråden Håravfall - hur länge?
  • JazzKermit

Det undrar jag också! Min kille är 4mån och jag tappar massor av hår varje dag! Om det inte slutar snart så kommer jag att bli skallig! ;)

• LNE

Tösen är 5 månader och det räcker att jag pillar mig på huvudet och håret faller av......

• syntharen

Precis vad jag också har funderat på! Min gissning är att det är allt det hår som man inte tappade under graviditeten som ramlar av nu. Jag fällde knappt ett hår under graviditeten, men nu efter knappt 4 månader efter så är det minst 10 hårstrån varje gång jag drar fingrarna genom håret. Jag minns i för sig inte hur mycket jag tappade innan jag blev gravid men tror inte det var så här mycket.

• Venna

jag tappade massor av hår när dottern var 3 månader..tror det höll i sig i några månader, men att det avtog lite med tiden. Jag tappade som mest mellan 3-4 månader. Det var hemskt, jag tror att jag tappade 1/3 av allt hår nästan och det hade fortfarande inte riktigt återhämtat sig efter några år.

Nu är lillebror 4,5 månad och jag tappar massor igen. Fast jag märker redan att jag tappar mindre hår nu jämfört med för några veckor sedan.

Bara att hoppas att det värsta är över och att det växer ut lite så småningom.

• RMM

Fick tips av en kompis: Priorin, finns på hälsokost. Köpte det idag. Min kompis började äta när hennes hår började lossna och ett par-tre månader senare hade hon en tjock återställd kalufs. 399kr för en burk på 90 kapslar. Man kan äta 1-3 st per dag. Tror jag börjar med morgon & kväll i en månad och sedan en om dagen. Håller tummarna för att detta ska funka för jag vill inte bli tunnhårig!!!

• Stumpan84

Min son 'r 10 månader och jag tappar än! Får rensa avloppet två ggr i månaden tack vare mitt hår. Dock ska jag nu klippa av det för de hjälpte med min andra son! Får se om det slutar falla då =P

• PuH84

Åh.. Jag hittade er! =)
    Har en dotter på snart 5 mån och jag tappar hur myckt hår som helst... Har börjat fått vikar... Sexigt värre!! Gråter
    Och avloppet är det tvärstopp i!!
    Jag tar emor alla tips och råd jag bara kan få! Jag provar allt...!!!

• LNE

Några vänner till mig gjorde så att dem klippte håret och detta hjälpte faktiskt! Men jag tycker om mitt lång hår och vill inte klippa av detRynkar på näsan

• syntharen
    LNE skrev 2010-10-19 17:46:03 följande:
    Några vänner till mig gjorde så att dem klippte håret och detta hjälpte faktiskt! Men jag tycker om mitt lång hår och vill inte klippa av detRynkar på näsan
    Jag har svårt att se att klippa av sig håret skulle hjälpa... Det är inte som om hårsäckarna vet att håret är långt eller kort... Själv har jag kort hår och jag tappar ändå hår. Det är nog så att om man har långt hår så ser det ut som om man tappar mer hår, det blir snabbare stopp i avloppet.
  • Pumpkin
    PuH84 skrev 2010-10-19 12:21:46 följande:

Åh.. Jag hittade er! =)
    Har en dotter på snart 5 mån och jag tappar hur myckt hår som helst... Har börjat fått vikar... Sexigt värre!! Gråter
    Och avloppet är det tvärstopp i!!
    Jag tar emor alla tips och råd jag bara kan få! Jag provar allt...!!!

Jag har också fått vikar, men nu börjar det växa ut där igen.
Svar på tråden Håravfall - hur länge?