• septemberbarn08

Snurrigt!

Tänkte börja byta ut ersättningen till välling åt lillan nu (hon är snart 6 månader) men jag vet inte alls hur jag ska göra för att det ska bli smidigt.

Nu äter hon NAN2 ur DrBrown's flaskor. MAMultivent har vi hemma, men bara med napp nr2 och det har inte funkat för henne att dricka ersättningen ur dem då det går för fort. Däremot passar de flaskorna till vällingen.

Till sonen har jag för mig att vi bara bytte ut ett mål i taget och alltså gav ett helt mål välling direkt. Åt henne tycker jag det känns så "brutalt" att byta ut ett helt mål bara sådär så därför tänkte jag ge 110ml välling och 70ml ersättning ett tag. Problemet då är ju att jag måste ge det i två olika flaskor = MYCKET disk!

Kan jag byta ut ett helt mål bara sådär och se hur det går?

Min andra fråga är: hur mycket välling ska jag egentligen ge henne? Hon äter 150ml ersättning nu (blir 175ml med pulvret) och vällingen blandas ju till antingen 110ml eller 220ml. Ska jag blanda till 220 och ge henne tills hon blir mätt eller hur gör jag?

Herregud, det är inte alls länge sedan sonen var i hennes ålder och vi höll på med det här och ändå minns jag ingenting. Känner mig helt lost!:)

• Svar på tråden Snurrigt!
  • Kazeer

Jag brukar aldrig byta ut ett mål rakt av utan blandar under ett par dagar för att barnets mage ska följa med i förändringen. Så har jag gjort när jag gått från bröstmjölk till NAN1, från NAN1 tll NAN2, från NAN2 till välling, från en vällingsort till en annan. Äldste sonens mage blev helt knäpp, om jag bytte rakt av.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • septemberbarn08

Ja, jag tyckte också det med sonen, men de på BVC sa att det behövde man inte göra.. det räckte med att byta ut ett mål i taget och det gick bra med sonen!

Svar på tråden Snurrigt!