Hur många gånger tog det för er innan ni klara teorin och uppkörningen?
Och hur mycket plugga/körde ni innan?Någon som gått intensivkurs men ändå inte klarat teorin eller uppkörningen på första försöket?
Och hur mycket plugga/körde ni innan?Någon som gått intensivkurs men ändå inte klarat teorin eller uppkörningen på första försöket?
25 lektioner körning på körskola + några timmar privat - Kuggade första uppkörningen, klarade andra
10 teorilektioner + egna studier vid körskolans dator - klarade skrivningen första gången.
Total tid ca 3½ månad.
Aldrig suttit bakom en ratt innan.
Klarade både uppkörning och teori på första försöket. Tog 12 körlektioner plus halkbanan och uppkörningen. Tog teorikursen som körskolan erbjöd 8 lektioner plus egna studier vid datan och med böckerna. Startade 9 juni och var klar den 9 augusti, dvs 2 månader. (Har hittat en lapp med allt nedskrivet, samt vad mitt körkort kostade 1995, det kostade 8500kr)
Har kört en del traktor innan och övningskört mycket med mina föräldrar.
Körde 8 lektioner inkl halkan.
Pluggade hemma och gjorde pärmar på körskolan.
Körde mycket hemma i ca ett år.
Från första lektionen till körkortet tog en månad.
Kostade 9000:-
O just det, klarade både skrivning o körning på första försöket.
Tog mitt -99! Ca 30 lektioner + teori och halka! Körde ingenting privat. Klarade teorin på första försöket. Uppkörning 2ggr, kuggade första gången! Tog drygt 2 månader totalt!
Klarade båda på första försöket. Tog en jädra massa körlektioner på trafikskola + körde mycket privat. Det var värt varenda krona
Körde teorin på en vecka (sk. intensivkurs) och runt en 8-10 lektioner kanske (läraren var lite trög). Körde en hel del privat.
Klarade teorin på första, men flunkade uppkörningen i sista korsningen för att handledaren inte visste att det var en högerregelskorsning och att jag hade företräde... (pucko). Klarade nästa uppkörning.
Första försöket på både teori och uppkörning. Körde 8 lektioner plus halkbanan. Körde lite privat, men inte mer än några timmar. Tog körkortet -97.
Ska köra teorin och uppkörningen nu i veckan.. Har svårare med teorin, de vill liksom inte fasna som jag vill.. Var teorin svårare än ni trodde?
*puffar* var det svårare än ni trodde?
körde väl en 15-20 ggr plus halkan, klarade teorin på fjärde försöket (tredje försöket hade jag 1 fel ifrån o bli godkänd måttligt förbannad man var då) klarade upkörningen på första försöket
hade ställt mig in på att det skulle vara svårt o ja jag tyckte det var svårt oxå.
1 körlektion
Ingen teorikurs
Övningkörde från det att jag var 16, hade körkortet när jag var 18 år och 4 månader
Klarade första teoriprovet
Klarade andra uppkörningen
Körde nog 5-7 lektioner allt som allt. Klarade både teorin och körningen på första försöket.
Tog körkorten -94. 20 körlektioner på körskola inkl. halkbana. 10 teorikvällar. Tröttnade och la ner 1 månad tills handledaren pushade på att jag skulle fixa det sista också Klarade skrivning och uppkörning på första försöket. Läste igenom kursboken 2 gånger innan uppskrivning. Började övningsköra när jag var 17½ år, när jag var 18 hade jag kortet så sammanlagt 5 månader från start (-månadsuppehållet) Hade knappt lärt mig dragläge när jag började på körskola.