Gravid - flytta och byta jobb?!
Jag plussade ikväll... Är ju inte helt hundra själv än men plussade med testlagret i alla fall, imorgon bitti står jag och bankar på dörren när apoteket öppnar för ett digitaltest!
Hur som helst utgår jag från att jag är gravid och detta är lite tidigt men blir så nervös hur jag ska få ihop det... Det var inte jätteplanerat att bli gravid nu även om jag hoppats på det... Nu till problemet!
Jag fick fast tjänst veckan som var efter 6 mån provanställning på mitt första jobb... Trivs inte sådär jättebra och har mer och mer ångest för varje helg + att jag vill söderut igen (vi bor nu norrut där jag kommer ifrån och min familj bor, sambon är nerifrån Västergötland och jag vill tillbaka dit.... Sambon däremot är ett annat kapitel...) Men då kommer problemet! Om det är nån gång jag vill flytta är det ju nu innan allting händer, men kommer ju inte bli ngn flytt innan mars i alla fall. Så hur ska man göra? Själva flytten är väl minsta problemet men sambon måste ju söka nytt jobb där eller vill han plugga (om vi har råd) och jag, hru ska jag få ett jobb gravid i typ 5:e månaden?? Ska man berätta om det inte redan syns?? Det bör man ju göra men då lär man inte få ngt jobb... Men blir krångligt att få nytt jobb direkt efter mammaledighet också, man vill ju ha en säkerhet att gå tillbaka till.... :/ Men vill verkligen ner igen!! Vi har rätt mkt räkningar också o en del lån, bl a på en bil men som vi inte tänkt sälja då vi i stället inye behöver ha några som helst servicekostnader typ då den är ny men var ändå billig och fick den 30 000 billigare via ett erbjudande, blev knappt 100 000 för den och är billig i drift.
Hur ska man gå till väga? Några tips?