• khuyay

Extrem värk i benen

Fick tips av en kompis att skriva här i hopp om att någon kanske vet vad jag lider av.

Jag har extrem värk i mina lår/ben. Mestadels i benen.Jag har ont dygnet runt men såklart mer eller mindre ont. Det kommer oftast innifrån benet, som växtvärk kan man säga. Men har jag ansträngt mig, tex gått en långpromenad med hunden får jag även extremt ont i musklerna vid smalbenen. De blir helt ömma.

Ibland får jag även extremt ont i mina vader. De kan komma över en natt och när jag vaknar så är vaderna helt ömma. Man kan knappt ta på de, de gör fruktansvärt ont.

det är något som bara har blivit värre och värre med åren, och det hindrar mitt vardagliga liv enormt. Har även riktigt svårt att sova ordentligt på nätterna.

Har varit hos vårdcentralen men de vet inte vad de är, och det utreds fortfarande. Har inte järnbrist, eller dåliga njurvärden. Inte högt eller lågt blodtryck. Har ätit kalcium tabletter och det har inte hjälpt ett dugg. Men jag har inte så bra blodcirkulation i benen. Men det gör ont oavsätt om jag står. ligger, sitter, går osv.

Jag har inte problem med ryggen, händerna, nacke eller något annat.

Är det någon som kan ha någon idee vad det kan vara?

• Svar på tråden Extrem värk i benen
  • khuyay

Ja det är inte blodsockret

• khuyay

Ingen som har någon idee vad det kan vara för fel??

Svar på tråden Extrem värk i benen