• Anonym (orolig!)

livmodertappen känns svullen och öm

Hej hej,

Häromdagen när jag duschade kände jag igenom underlivet för att kolla så jag inte glömt någon tampong då jag precis hade haft mens och blev först skiträdd att jag verkligen hade det innan jag insåg att det nog var min livmodertapp jag kände som var lite hård, jag vet inte hur den brukar kännas under och efter men jag var osäker och har efter det känt därinne så det verkligen inte sitter någon tampong kvar. Idag cirka 4 dagar efter mens så känns den svullen och öm och jag är orolig för jag har fått någon infektion eftersomjag petat där inne. Jag brukar inte vara där inne och pilla och undrar nu om den kanske är så innan ägglossning?

MVh

• Svar på tråden livmodertappen känns svullen och öm
  • Prinzessan

Hej!
    Jag har lite samma problem, jag känner något hårt.. typ som att det skulle sitta
    kvar en tampong. (har varit med om det förut). Känns som en slags.. flärp..
    eller vad man kan kalla det..

Min är inte öm.. men känns som en hård sak lixom.. Gyn sa på telefon när jag
    ringde att det troligen var livmodertappen jag kände..

Men om det uppstår dålig lukt ska jag åka å kolla upp det.

• Anonym (orolig!)
    Prinzessan skrev 2010-10-30 23:05:44 följande:
    Hej!
    Jag har lite samma problem, jag känner något hårt.. typ som att det skulle sitta
    kvar en tampong. (har varit med om det förut). Känns som en slags.. flärp..
    eller vad man kan kalla det..

Min är inte öm.. men känns som en hård sak lixom.. Gyn sa på telefon när jag
    ringde att det troligen var livmodertappen jag kände..

Men om det uppstår dålig lukt ska jag åka å kolla upp det.
    okej skönt att höra! det har nu gått 3 v sedan sista mensen och det luktar inte illa så det är nog ingen tampong på mig i alla fall *puh* det måste va livmodertappen för nu när jag känt har den vart mjukare, när hade du mens sist?
  • Prinzessan

Jag hade min mens för en vecka sedan, sen tog den slut jätte abrupt. Så det var då jag började fundera
    om jag lyckats än en gång att glömma kvar en tampong.

Jag hoppas att jag inte har en tampong i nu, för snart har jag ÄL igen å det var inte så kul
    förra gången när tampongen sög upp alla spermier.. det var rätt svårt att bli med barn då :P

• Anonym (orolig!)

det kan ju verkligen vara irriterande om man vill bli med barn, jag tänkte så här att så länge det inte luktar illa el jag börjar må dåligt så är det nog ingen kvar och så har det inte vart heller förrän jag fick äl och efter det har jag haft stickningar och det har kittlats plus att tappen känns stor nu igen, men det luktar fräscht iaf haha så jag vet inte vad det kan vara är orolig för en infektion nu ska ha mens på fredag så får se om den kommer och i såna fall ska jag sluta oroa mig. Jag pratade med en gyn här på FL och hon sa att man ska söka akut om man får magsmärtor och liknande så de kan utesluta att det sitter en tampong där om man är osäker... Jag hatar sånt här! nu har det dessutom satt sig "mentalt" i huvudet att det sitter något där eller att det är svullet och jag kommer inte riktigt ifrån den känslan.

• Prinzessan

Vi kan ta varandra i hand :) Ja jag tycker det känns som att man typ är lite tyngre fram.. konstig känsla!
    Jag hatar med sånt här. Jag är orolig av naturen. Är jag inte orolig för det här så är det altid något annat.
    Men jag hoppas inte att jag har nån tampong i nu. Hade samlag i helgen och kändes inte som att det var nåt i vägen.. och spermierna kom ut efter :P

• Anonym (orolig!)
    Prinzessan skrev 2010-11-02 21:10:55 följande:
    Vi kan ta varandra i hand :) Ja jag tycker det känns som att man typ är lite tyngre fram.. konstig känsla!
    Jag hatar med sånt här. Jag är orolig av naturen. Är jag inte orolig för det här så är det altid något annat.
    Men jag hoppas inte att jag har nån tampong i nu. Hade samlag i helgen och kändes inte som att det var nåt i vägen.. och spermierna kom ut efter :P
    Jag är också orolig för allting! man kan ju itne leva ett normalt liv och tror nästan konstant att det är olika fel på mig och att jag har sjukdomar, är det inte det ena är det det andra! man kanske borde kolla igenom hela kroppen och sen gå till en hjärnskrynklare... jag hade också sex efteråt första gången känndes det lite men det kan det göra om det gått mer än en vecka mellan sex sen har det inte kännts något iaf och så känns det ömt där inne nu också. Efter mensen kanske man ska kolla upp sig hos gynekolog så får dem kolla så kanske man slutar nojja sen.
    Tungan ute
  • Prinzessan

Jag har gått hos hjärnskrynklare i typ 6 år :P Men vette fan om jag är bättre...
    Men nåt jag vet är att jag blivit mycket fattigare :P Nej varför ska man få leva ett normalt liv? :P
    Tror nog att man tänkte mycket på om det skulle kännas något under samlaget...
    man kanske spände sej lite då :)

Jag har inte vågat känna något mer på livmodertappen.. Blev så jädra nojjig.
    Men ska väl ta å göra det så får man väl komma till gyn å kika lite om det är någe fel :P

Men känner att jag just nu inte har någon energi till. Nojjar för massa andra saker som
    tar upp min tid i stället.. zzzzz

Synd att man inte kan göra slut med sej själv :P

• Anonym (orolig!)

jag tror man helt enkelt måste sluta känna efter hela tiden, då kanske man kan leva ett normalt liv hehe... Sen ska man ju inte vara därinne och pilla eftersom det tydligen inte känns exakt likadant hela tiden utan det förändras tydligen efter vart i cykeln man är. Är nog svårt att jämföra med andra också eftersom alla ser olika ut även därinne. Jag har bestämt mig för attt försöka sluta nojja över  det och ta mig i kragen o gå till en gyn som kollar (ska även göra en mammografi av brösten så jag slutar nojja över dom med) sen kan man släppa det hela och om man mår dåligt sen "på riktigt" får man gå till läkaren igen helt enkelt. Men det är svårt att veta vad som är på riktigt och inte om man hela tiden går runt och oroar sig för då kan det ju bli så att man mår som man inbillar sig typ fantomkänslor. Jobbigt när man kommer in på denna bana men man får försöka tänka på ngt annat när tankarna dyker upp och sysselsätta sig. Jag vet inte hur du har det, men jag är arbetslös så då blir det lätt att man sitter och tänker och söker på internet och inbillar sig olika symptom för man itne har ngt bättre för sig!

• Anonym

Känner igen mej. Shit ja du brösten ja! Jag gillar inte att ta på mina egna bröst.. inte heller egentligen att nån annan gör det för jag tror arr de ska hitta nåt ovanligt.. Så det är en noja hos mej. Ja mammografi kanske man skulle testa med. för man blir väl inte kallad förrän man är 40.. vet ju inte vilken årgång du är :)

Fantomkänslor? Vad är det.. det har jag inte hört innan..

Ja du man ska nog inte gräva där nere hela tiden :P Jag håller utkik efter dålig lukt i stället. å än så länge så har jag inte känt nåt iaf :)

Men att gå å kolla dej lugnar dej så gör det! :)

• Anonym

Just ja! Jag har jobb nu men det är rätt monotomt.. enformigt.. så jag har tid att tänka.. dock inte googla :P
    Men jag har varit arb lös förut... fasen det mådde jag inte bra av :(

• Anonym (orolig!)
    Anonym skrev 2010-11-04 16:38:31 följande:
    Känner igen mej. Shit ja du brösten ja! Jag gillar inte att ta på mina egna bröst.. inte heller egentligen att nån annan gör det för jag tror arr de ska hitta nåt ovanligt.. Så det är en noja hos mej. Ja mammografi kanske man skulle testa med. för man blir väl inte kallad förrän man är 40.. vet ju inte vilken årgång du är :)

Fantomkänslor? Vad är det.. det har jag inte hört innan..

Ja du man ska nog inte gräva där nere hela tiden :P Jag håller utkik efter dålig lukt i stället. å än så länge så har jag inte känt nåt iaf :)

Men att gå å kolla dej lugnar dej så gör det! :)
    jag gick till vårdcentralen för det ena kändes svullet typ och så fick jag remiss till mammografi fast tanten som undersökte mig inte kände ngt konstigt så det ska bli skönt att göra det jag är 22 så jag antar att man måste boka sj lr få remiss för att komma dit i den här åldern. Jag ska sluta gräva (haha låter så äckligt) och göra som du istället. Fast dålig lukt har jag inte iaf tack och lov! fantomkänslor är ju när man tänker att man är sjuk så mycket så man kan inbilla sig att man är det, eller känna symtom man egentligen inte har det var så jag menade iaf, vissa som blir av med ett ben kan ju känna det som att benet är kvar och ha "ont i det" det kanske är vad det betyder egentligen hehe
  • Anonym

Hihi Ja du vad roliga vi är. Om man ska kolla lite komiskt på hur man beter sej :) Det måste mna i bland.
    Ja man får nog sj boka, jag är 26 år, så vi ahr ett tag kvar till 40 :)

Vad läskigt med fantomkänslor, men jag fattar att man kan ha det!! Man tror ju sj på saker man hittar på.. jag har trott att jag haft massa sjukdommar. Sen när läkaren sagt. nej du har inte det så har jag trott dem. men sen tänkt.. hm.. tänk om han har fel...

Hur länge ska man orka hålla på :?? :)

Kramis

Syster-orolig :)

• Anonym

Ska till Gyn nästa måndag.. Är fortf öm i livmodern.. så.
    Om det skulle vara en inflamation där.. så är det nog
    inte så bra utgångsläge för spermierna heller..

• Anonym (orolig!)
    Anonym skrev 2010-11-09 07:00:46 följande:
    Ska till Gyn nästa måndag.. Är fortf öm i livmodern.. så.
    Om det skulle vara en inflamation där.. så är det nog
    inte så bra utgångsläge för spermierna heller..
    jag ska också boka gyn, har vart inne o petat igen och det känns som ngt räffligt längst in´i slidan o nu är jag rädd att d sitter en tampong där igen..... måste sluta läsa tråda här haha
  • Anonym (orolig!)

kanske ska ringa akutgyn och fråga om en tid ikväll bara för att slippa det här.... och få svar på en gång.

• Prinzessan
    Anonym (orolig!) skrev 2010-11-10 12:15:53 följande:
    kanske ska ringa akutgyn och fråga om en tid ikväll bara för att slippa det här.... och få svar på en gång.
    Ska du ringa om en tid? Jag vill absolut inte oroa dej lilla du. Det klarar vi av så bra själva. :)

Det är alltid bra att kolla upp om man är orolig. :) Men du.. det räfflade inne i slidan kan ju vara G punkten :)
Svar på tråden livmodertappen känns svullen och öm