• Anonym

Lergigan, vågar man?

Mår illa och Postafen funkar inte längre. Fick Lergigan Comp på recept men när jag läser bipacksedeln vet jag inte om jag vågar ta dem. Det är en läskig lista:

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare)
    : Muntorrhet.

Mindre vanliga (förekommer hos färre än 1 av 100 användare, fler än 1 av 1000 användare)
    : Yrsel, huvudvärk, svårigheter att kasta vatten. Förstoppning. Svårigheter för ögat att ställa om mellan när- och fjärrsyn. Minskat tårflöde. Illamående, kräkningar, svettning, törst, hjärtklappning, muskelsvaghet, darrningar, oro, ringningar i öronen och flimmer för ögonen kan uppträda vid hög dos.

Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1000 användare)
    : Gulsot utan tecken på leverskada, påverkan på hjärtrytmen, oregelbunden hjärtrytm och EKG-förändringar i samband med detta. Hjärtstillestånd.

Någon som fått positiv effekt av dem? Biverkningarna låter betydligt värre än det de ska bota.

• Svar på tråden Lergigan, vågar man?
  • FoxxyFatAss

jag har ätit dom, ingen fara där. :)
    jag mådde fortfarande illa fast jag åt dom, men jag spydde inte lika lätt. och så blev jag lite piggare av dom.

en biverkning jag tyckte va lite rolig är hjärtstillestånd! haha
    men det va tydligen bara risk om man hade hjärtproblem.

• Fiyali

Jag åt dem under graviditeten. De hjälpte mig väldigt mycket. Dock var jag konstant trött och om jag åt mat efter de kunde jag bli så trött att det inte fanns någon annan möjlighet än att sova.

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • FoxxyFatAss
    Fiyali skrev 2010-10-17 09:06:24 följande:
    Jag åt dem under graviditeten. De hjälpte mig väldigt mycket. Dock var jag konstant trött och om jag åt mat efter de kunde jag bli så trött att det inte fanns någon annan möjlighet än att sova.
    så blev det för mig oxå med lergigan, med med comp vart man piggare!

något jag upplevde var att jag inte hade lika mycket hungerkänslor när jag åt dom.
  • Anonym
    FoxxyFatAss skrev 2010-10-17 09:05:30 följande:
    jag har ätit dom, ingen fara där. :)
    jag mådde fortfarande illa fast jag åt dom, men jag spydde inte lika lätt. och så blev jag lite piggare av dom.

en biverkning jag tyckte va lite rolig är hjärtstillestånd! haha
    men det va tydligen bara risk om man hade hjärtproblem.
    Jo men precis. Så står det att man ska kontakta vården om biverkningarna blir värre. Hur blir ett hjärtstillestånd värre?

Jag gillade inte de som står som mindre vanliga biverkningar. Finns ju till och med illamående och kräkningar med där. Det är ju det som skulle botas Obestämd
  • 4 grabbar

jag har ätit dem 3 grav. dock hjälper de inte så mycket, inga biverkningar på mig

Karma slår tillbaka - gott som ont
  • FoxxyFatAss

testa någon vecka, jag blev torr i munnen bara men det försvann efter några dagar.
    det är ju en medicin för andra syften, tex har jag för mig att dom ger dom till rastlösa och missbrukare har jag för mig?? dom ska ha en lugnande effekt..
    testa, du kommer inte dö av dom det kan jag garantera dig! :)

men ta dom inte för sent på kvällen, kan vara svårt att somna då! hehe

• Nifelheim

Jag åt de, men tyckte inte att de hjälpte nämnvärt.. Eller ja, jag kanske hade mått ännu värre utan men bra mådde jag ändå inte, och jag vart lika trött även av de

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    FoxxyFatAss skrev 2010-10-17 09:12:55 följande:
    det är ju en medicin för andra syften, tex har jag för mig att dom ger dom till rastlösa och missbrukare har jag för mig?? dom ska ha en lugnande effekt..
    Haha, det var kanske därför jag blev så trött av de.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • FruMorsa

Lergigan har länge använts som rogivande inför natten, alltså en form av sömnhjälp. Så det låter lite kul att du blivit piggare av dem, FoxxyFatAss :). Det är ett gammalt beprövat läkemedel som inte har några kända risker vid graviditet. Biverkningslistor är alltid fantastiskt spännande att läsa, själv försöker jag faktiskt låta bli att stirra mig blind på dom. Även bland de vanliga biverkningarna beräknas risken att drabbas vara mellan 1-10%. Ibland får man väga fördelarna mot nackdelarna.

Jag hoppas du får må bra nu!

• Fiyali
    Anonym skrev 2010-10-17 09:09:03 följande:
    Jo men precis. Så står det att man ska kontakta vården om biverkningarna blir värre. Hur blir ett hjärtstillestånd värre?

Jag gillade inte de som står som mindre vanliga biverkningar. Finns ju till och med illamående och kräkningar med där. Det är ju det som skulle botas Obestämd
    Jag har hjärtproblem, arytmi, om den skulle blivit värre skulle jag kontakta vården. Det är arytmin som leder till hjärtstillestånd, och jag lovar dig att om du skulle få arytmi är det inget du missar!
    ...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • FoxxyFatAss
    Nifelheim skrev 2010-10-17 09:15:26 följande:
    Haha, det var kanske därför jag blev så trött av de.
    precis!!
    är du säker att det va lergigan comp du fick då? jag fick först vanliga lergigan, jag höll på att somna stående i busshållplatsen en gång!!sen fick jag comp, o gud va mycket piggare jag blev! :)
    jag vågade inte leva utan dom, nu klarar jag mig bra men ibland när jag vet attjag ska bort och vill vara social brukar jag slänga i mig en tablett! hehe
    smakar gott oxå, vanilj! mm
  • Älskadepyret

Ät dina Lerigigan Comp, jag äter det just nu och det hjälper. Tycker inte att du ska oroa dig för biverkningarna. De vanligaste är att man får muntorrhet och trötthet.
    Har du tex någonsin tvekat över att ta en Alvedon, de har på sin bipackslista att man kan få andnöd och sväljningssvårigheter.

• FoxxyFatAss
    FruMorsa skrev 2010-10-17 09:16:35 följande:
    Lergigan har länge använts som rogivande inför natten, alltså en form av sömnhjälp. Så det låter lite kul att du blivit piggare av dem, FoxxyFatAss :). Det är ett gammalt beprövat läkemedel som inte har några kända risker vid graviditet. Biverkningslistor är alltid fantastiskt spännande att läsa, själv försöker jag faktiskt låta bli att stirra mig blind på dom. Även bland de vanliga biverkningarna beräknas risken att drabbas vara mellan 1-10%. Ibland får man väga fördelarna mot nackdelarna.

Jag hoppas du får må bra nu!
    precis, dom vanliga lergigan är ju rena sömnpillret, men compen innehåller ju koffein. kanske tyckte man kände sig piggare bara för man ätit sömntabletterna innan! haha
  • Anonym
    FoxxyFatAss skrev 2010-10-17 09:19:40 följande:
    precis!!
    är du säker att det va lergigan comp du fick då? jag fick först vanliga lergigan, jag höll på att somna stående i busshållplatsen en gång!!sen fick jag comp, o gud va mycket piggare jag blev! :)
    jag vågade inte leva utan dom, nu klarar jag mig bra men ibland när jag vet attjag ska bort och vill vara social brukar jag slänga i mig en tablett! hehe
    smakar gott oxå, vanilj! mm
    Smakar gott? Sväljer man dem inte hela?
  • FoxxyFatAss
    Anonym skrev 2010-10-17 09:28:21 följande:
    Smakar gott? Sväljer man dem inte hela?
    jo, men man känner lite smak av dom! inte som alvedon som smakar papper! hehe
  • Nifelheim
    FoxxyFatAss skrev 2010-10-17 09:22:37 följande:
    precis, dom vanliga lergigan är ju rena sömnpillret, men compen innehåller ju koffein. kanske tyckte man kände sig piggare bara för man ätit sömntabletterna innan! haha
    Ehm, OCH Efedrin. Om du blir pigg tror jag snarare att det är efedrinet du reagerar på.
  • FoxxyFatAss
    Nifelheim skrev 2010-10-17 09:34:28 följande:
    Ehm, OCH Efedrin. Om du blir pigg tror jag snarare att det är efedrinet du reagerar på.
    möjligt!  kul att man får lite lagligt uppåttjack så här under graviditeten!;)
  • Anonym
    Älskadepyret skrev 2010-10-17 09:19:42 följande:
    Ät dina Lerigigan Comp, jag äter det just nu och det hjälper. Tycker inte att du ska oroa dig för biverkningarna. De vanligaste är att man får muntorrhet och trötthet.
    Har du tex någonsin tvekat över att ta en Alvedon, de har på sin bipackslista att man kan få andnöd och sväljningssvårigheter.
    Jag tvekar över alla tabletter, tar dem bara om jag absolut måste. Sen är det ju så att alvedon och liknande stöter man på oftare, man fick ju det som barn till och med, innan man själv kunde läsa bipacksedeln och oroa sig. Därför vet jag att jag inte reagerar på dem. Men som sagt, jag tar bara tabletter om jag absolut måste. Är nog lite lätt paranoid när det gäller biverkningar...
  • Anonym

De är väl beprövade så det är nog ingen fara alls
    Jag äter Lergigan och de funkar jättebra om jag tar dem med exakt 8 timmar emellan.
    Comp fixade inte jag, blev jätteskakig och fick hjärtklappningar av dem. Men så är jag känslig mot koffein också +
    effedrinets effekt...inget för mig.
    Jag är jäkligt glad att Lergigan finns, annars hade jag suttit hemma framför porslinguden och knäböjt varje dag...

Svar på tråden Lergigan, vågar man?