• z86a

p-ring+tampong=normalt?

har just satt in min p-ring för första gången och enligt direktion ska man sätta i den första eller andra dagen på vanliga mens cykeln, vilket jag gjort.

vilket också gör att jag behöver tampong... det känns jätte konstigt... jag menar får jag upp tampongen lika långt nu ?

kommer det inte blöda igenom ?

herregud... Har ni erfarnehet dela gärna med er ?

• Svar på tråden p-ring+tampong=normalt?
  • bebiisN

det är ingen som helst fara att använda tampong samtidigt som man använder p-ring.. för det är ju bara första gången du kommer göra det. du tar ju ut den om tre veckor och har den ute i en vecka sen sätter du i en ny, och under den veckan du är utan så har du ju din mens.. men som sagt, jag hade tampong och p-ring samtidigt och det fungerade hur bra som helst.. det enda som hände var att ringen följde med ut ibland men det är ju bara sätta tillbaka den :)

• z86a

hade du problem med din ring ?
    verkar inte så vanligt att ha en ring nämligen ?

• bebiisN

ja jag fick problem, jag använder den inte längre.. jag är nämligen gravid och efter förlossningen kommer jag återgå till p-piller.. men när jag använde p-ring så fick jag såna biverkningar att jag svimmade hela tiden och hade en extrem huvudvärk vilket resulterade i hjärnröntgen.. ingen läkare visste vad det berodde på utan jag kom på det själv att allt berodde på p-ringen när jag läste igenom om biverkningarna.. då stod det under "allra ovanligast kontakta läkare direkt".. men bortsett från allt sånt som jag var med om så tyckte jag att de var väldigt behändiga.

Svar på tråden p-ring+tampong=normalt?