• PinglanGbg

Behöver en bra frisör i Gbg??

Jag tycker det är svårt att hitta en bra frisör i Göteborg. Var hos min nu i veckan och färgade utväxten. Men hon skölde ur för tidigt och det ser inte ut att ha tagit ordentligt.
    Vill nu gärna byta. Gärna nån som kan färg bra. Och helst inte en 20-åring.
    Och helst inte en så stor salong.. där personalen inte står i fikarummet och gapskrattar exempelvis. Helst i närheten av centrum eller mot Järntorget och Linné, men det går bra på andra ställen också.

• Svar på tråden Behöver en bra frisör i Gbg??
  • PinglanGbg

är det ingen som vet nån snäll och trevlig frisör i gbg???????? Som har tider ledigt?

• Gatto

Hum.. Texten försvann, provar igen

Salongen heter tor

• PinglanGbg

Ok. heter den bara Tor? eller försvann den texten också?

Det är såååå jobbigt att gå till frisören, men man måste ju. Skulle helst slippa om det gick. Det är svårt att hitta nån man trivs med. Min senaste frågade för mycket hur jag vill ha det. Allt från vilken färg till var benan ska ligga. Och jag skulle önska att frisören gjorde mitt hår som hon tycker blir fint.
    Men jag inser att många vill ha en frisör som tar hänsyn till kunden. Men när jag inte vet och överlämnar det till henne så tycketr ajg hon kan vara så snäll och bestämma åt mig. haha

• Nicknov10

Zebra på prinsgatan är stans bästa salong anser jag. Min vän började klippa sig där och nu gör hela vår bekantskapskrets det. Gogo är kanon med Susanne kanske kanske är aningen bättre på färgning.
    Hyfsade priser...De bjuder på gott kaffe från bar italia bredvid vid längre besök. har gjort allt där, färgning, klippning, löshår, bruduppsättning, styling....sjukt familjär känsla dessutom....folk som springer in för att snacka lite det hänger folk därinne ibland som om det vore en fritidsgård...som hämtat ur en film. haha  mkt nöje

• PinglanGbg

Bangs for memories verkar dyrt tycker jag. Vill gärna ha något ställe som är ganska billigt då jag går ofta till frisören.

Hur är priserna på Zebra? Och hos Sandra Melin?

• Thessla

Inte så dyr, ligger de inne i stan så kostar det ju oftast där efter också. Mitt tips är Sandra på GramhamSandra, ägarinnan då alltså. Jätte duktig och trevlig.

~ du är din egen lyckas smed ~
  • Thessla
    Thessla skrev 2010-10-20 19:47:43 följande:
    Inte så dyr, ligger de inne i stan så kostar det ju oftast där efter också. Mitt tips är Sandra på GramhamSandra, ägarinnan då alltså. Jätte duktig och trevlig.
    Men det kostar så klart.
    ~ du är din egen lyckas smed ~
  • after eight

Salong Darwall i närheten av kronhusbodarna. Jag har klippt mig hos Lena som äger salongen sedan 97 och hon är så bra att jag hängt med henne överallt där hon jobbat. Hon är duktig på färg. Hon är inte så jättedyr heller.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • PinglanGbg

Men ligger salong Darwall verkligen vid kronhusbodarna? Verkar inte så.. om man söker på det.

Svar på tråden Behöver en bra frisör i Gbg??