• Ell

Haglöfs Slumber Toddler?

Behöver hitta en bra sovsäck till dottern. Den ska användas ute hela vintern i vagnen då de sover ute på hennes dagis. De tipsade om Everest barnvagngspåse från Stadium men den är slut överallt! Har hittat Haglöfs Slumber Toddler och den verkar bra, någon som har erfarenhet av den?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Haglöfs Slumber Toddler?
  • Kaka

Japp, använde den (fast baby varianten som är något mindre) till dottern första vintern i vagnen och har även använt den i båten sommatid. Funkade super för oss. Hon hade en tun fleece overall och den sovsäcken hela vintern. Hon sov ute i stort sett varje dag. Vet dock inte hur den funkar i sittvagn i och med att det inte är hål för bältet och den är ju hal i matrialet.  Dottern låg ju i en city korg. Som modell är den ju som vilken vanlig sovsäck som helst fast minder bara. Ett klart prisvärt alternativ till dyra åkpåsar.

• Ell

Tack för ditt svar!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Heureka

puffar denna tråd då jag är på jakt efter varm åkpåse

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Kaka

Tror att många Norrlandsbor använder Voksi. Till stortjejen som ju inte ligger i liggdel längre har jag en SEGER Bozz i dun. Kalas varn och go och andas ut fukten bra som ju dun gör. Lillstumpan (1 1/2 vecka gammal) har tagit över sovsäcken.

• Heureka

Är på jakt efter något som går att ha ner till typ 10-12 minus. Viksi såg bra ut, men hua så dyyyyyr.......

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • igglepiggle
    Heureka skrev 2010-11-28 14:44:22 följande:
    Är på jakt efter något som går att ha ner till typ 10-12 minus. Viksi såg bra ut, men hua så dyyyyyr.......
    Jag har precis beställt en Ajungilak Knött till min 2,5åring.. hon sover också i vagn på dagis och den verkade bra tycker jag, den är anpassad för barnvagn och barn upp till 115 cm... längden var även viktig eftersom vår tjej är ganska lång för sin ålder. www.getout.se/sv/artiklar/knott.html
  • lövet

Vi har en Vaude Twinny som varit kanonbra till våra tjejer. Den har försydda hål får barnvagnselen som man sprättar upp själv. Såg dock att dom designat om den lite och höjt priset sen vi köpte vår. En bra detalj som i alla fall finns på en gamla modellen är att den har löstagbara extra bitar under huvudet och längst upp fram - dessa har 2 funktioner: som både isolerar lite extra och gör det extra mysigt + att man kan ta loss och tvätta bara dessa bitar eftersom det främst är där säcken blir smutsig nu verkar dom ha bytt mot ett helt löstagbart innerfoder vilket nog oxå är bra det verkar dock som dom gjort säcken kortare ( http://www.uteungar.se/show_product.asp?artno=1674&cat=7&scat=0&lan=sv)  Det kan ju vara värt att kolla om någon rear gamla modellen (göd med grå insida) 
    Om man vill ha en ännu varmare fanns i all fall innan även Vaude snuggles ( som twinny men med dunfyllning http://www.fjallsporttarnaby.se/snuggles-p-737.aspx?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt )

Annars skulle jag satsa på Ajungilak knött om man inte har lust att köpa en svindyr (men fin) voksipåse 

Svar på tråden Haglöfs Slumber Toddler?