• LillaZ

En bra metallform att baka kladdkaka i mikro?

Är det någon som har ett bra förslag på form att baka kladdkaka i mikro jag kan inte använda min vanliga ugn och är allergisk mot plast silikon och dylikt så den måste vara i metall och gå att använda i mikro tack

• Svar på tråden En bra metallform att baka kladdkaka i mikro?
  • LillaZ

jag är jäte sugen på kladdkaka så snälla svara nu!!!!!!!!!!!!!

• SofiaEmmy

....ta vilken metallform som helst... och vilken micro som helst.... det funkar nog bara en gång....

• LillaZ

Men jag vill veta vilken form som är bäst för jag vill att det ska bli bra kakor faktiskt inte bara vilken form som helst

• LillaZ

Har försökt med många olika metallformar men alla går sönder och det blixtrar lite från mikron så nu vill jag veta vilken som är bra och kan användas till att baka kladdkaka i mikron

• LillaZ

glas nej jag vill ha en form brukar du baka kakor i dina glas kanske och förresten så har jag bara muggar i metall eftersom jag är allergisk har jag ju redan sagt

• Cia o krabaten

Ingen metall i mikron.
    Glas eller keramik måste det vara.

Jag gör i typ pajform, sån där med vågiga kanter, om jag måste göra i mikron. 

• ELHU

Metall funkar inte i mikron!!

• LillaZ

Metall funkar visst i mikron men jag vill veta någon form som inte går sönder när man har den i mikron snälla jag fick ingen kladdkaka igår bara för att ni tramsar och tipsar om saker jag inte bett om jag har bett om tips på en bra metallform och inte glas eller silikon eller keramik eller vad det nu är ni tipsar om utan metall för jag är allergisk mot allt annat så snälla kom inte med dumma saker som jag redan sagt att jag inte tål utan håll er till frågan och om ni vill tipsa om andra saker så kan ni starta egna frågor tack

• magdalena 80

Jag är rätt så säker på att det måste vara en hjärtformad metallform för att den ska fungera i micron. Hade visst nåt att göra med hur microvågorna (?) reflekteras ?

• GrodanHopp

Magdalena hann före mig men visst är det så att det endast är hjärtfomade formar som fungerar. Trodde jag alla visse! Att de tillhörde allmänbildningen liksom:/

Svar på tråden En bra metallform att baka kladdkaka i mikro?