• BlancdeBlanc

VARM vinterjacka/ kappa som gravid?

Hej!
    Inser att jag kommer vara i andra trimestern och framåt från december. Och då är det ju kallt och kallare brukar det bli.
    Jag har ingen lust att lägga tusentals kronor på en lång jacka/ kappa som är dyr och inte riktigt varm eller rymlig. Och sådana finns det gott om. 
    Så det jag gärna vill veta är vart jag kan köpa en varm, rymlig längre jacka/ kappa i storlek M.
    Jag är alltså inte ute efter en sportjacka utan mer klätt eftersom jag måste kunna ha den under arbetstid och se välklädd ut också- har i princip kostym oftast på jobbet.
    Alla tips och konkreta förslag mottages tacksamt!
    Givetvis behöver det inte vara specifik gravidjacka/ kappa eller splitter nytt. Men snyggt och varmt.

PS: Bor i Stockholm

• Svar på tråden VARM vinterjacka/ kappa som gravid?
  • Hannathu

Kolla second hand, lodenrockar mm brukar vara rymliga varma och prydliga men kostar skjortan nya och är inte alls lika bra kvalitet som de gamla

• LitenBlomma

Jag har hört massa gott om Polarns vinterjacka så den ska jag köpa! Man kan även ha den sen som ogravid om man drar åt i midjan. Man kan även ha den som regnjacka vår/sommar/höst om man tar bort fodret.

-02 -08 -09 & BF mars -11
  • Mica82

jag hade min pappas jacka som jag inte kunde knäppa  och en tjock fleecejacka under. Hade BF i mitten av feb. funkade jättebra

♥♥Alexander 080213♥♥
  • TheOnlyOne

Från Rusta, en parkas strl xs-xxl för 400 kr, röd eller svart. www.rusta.se/parkasjacka_rod_p74210079.html
    Går att justera runt midjan inuti, innerfickor, utanpå är det bra med fickor och längst ner går det också att reglera.
    Varm och långa ärmar.
    Den har jag och jag älskar den!

• TheOnlyOne
    TheOnlyOne skrev 2010-10-24 17:16:56 följande:
    Från Rusta, en parkas strl xs-xxl för 400 kr, röd eller svart. www.rusta.se/parkasjacka_rod_p74210079.html
    Går att justera runt midjan inuti, innerfickor, utanpå är det bra med fickor och längst ner går det också att reglera.
    Varm och långa ärmar.
    Glömde skriva ner alla mina tankar, fniss!
    Jag har hört att A linjeformade kappor är suveräna att ha när man är gravid.
    Men tänkte det här kan vara en ide när du tex är hemma och vill ha något bekvämt.
  • fröken argbigga
    TheOnlyOne skrev 2010-10-24 17:16:56 följande:
    Varm och långa ärmar.
    tack för tips, har också köpt en nu
  • TheOnlyOne
    fröken argbigga skrev 2010-10-26 09:53:26 följande:
    tack för tips, har också köpt en nu
    visst är den underbart bekväm och varm?
  • Girle

Jag köpte en svart kappa med dubbelknäppning o knyt under bysten. Den har puffärm o är riktigt fin, perfekt för en med kontorsjobb. 699 kr kostade den. Den är inte supervarm men kan funka en bra bit med något varmt under.

• BlancdeBlanc

Girle, låter jättefint! Vart hittade du den? Behöver också tänka på matchande ytterplagg (har ofta kostym i jobbet).
    En parkas är praktiskt men passar inte alltid till viktiga kundmöten ;)

• Friida11

Springer också runt och letar efter en bra vinter jacka som är något billigare eftersom jag kommer att ha den i princip hela grav så måste man ju va någorlunda varm under vintern. MEN jag tycker det är jätte svårt att hitta någon bra var inne på h&m hitta en sorts kappa för 699kr från only mkt bekväm och väldigt fin och stilig som man kan ha till jobb osv. Men tror dock inte magen kommer få plats där i slutet :P Jätte svårt detta!! Kollade även mamma jackor på hm men gud så fula dom var kände mig som att jag var i ett tält när jag satte på mig den :P

Så detta var en bra tråd hoppas man får några bra tips på jackor :D

• Caroline 84

Kolla mamalicious.se ( eller internetsidor där de säljer mammakläder). Hittat en superfin ullkappa i svart med knytskärp. Men däremot vet jag inte var den finns att köpa. Det låter somen jacka för dig iallfall:) 

• Bollen2

Jättesvårt att hitta en jacka när man är gravid tycker jag.. Jag kommer vara höggravid i vinter och föda i slutet av feb eller början av mars. Hittade en gravidjacka på HM, men det var inte riktigt min stil. Har letat på andra ställen fast inte hittat någon, vill inte beställa på internet heller då det är svårt att veta om det kommer passa.. Nu har jag iaf köpt en "vanlig" vinterjacka i några storlekar större som jag hoppas jag kommer kunna ha över vintern. Är än så länge ganska rymlig över magen men det kan ju ändras. Får väl iväg och akutköpa någon dyr vinterjacka senare i värsta fall..

• 201201232

Jag köpte en kappa i ull på tradera (hög ull %) och sedan planerar jag att ha en stickad tröja under. Det fanns inte en enda jacka i affärerna som jag tyckte dög. Pop-jackan drunknade jag i (är kort).

Svar på tråden VARM vinterjacka/ kappa som gravid?