Babysemp 1 tetra
Jag undrar hur mkt ersättning jag ska ge min 6 veckors bebis? Använder babysemp 1 på tetra och hittar ingen dosering över det. Tack för hjälpen!
Jag undrar hur mkt ersättning jag ska ge min 6 veckors bebis? Använder babysemp 1 på tetra och hittar ingen dosering över det. Tack för hjälpen!
Ge tills han inte vill ha mer.. får han för mycket kräks han upp det...
Titta på den förpakningen med pulvret så finns en mått bell för hur mkt de ska ha vid varje tillfälle och hur mycket på ett dygn. men ja har för mig att vi börja med 100ml... Men är osäker så kolla på "pulverförpakningen."
Siffrorna på paketet är inte riktlinjer som man ska FÖLJA utan det står även där att dom är individuella och alla barn är olika...
Ts: häll upp lite extra vill han inte ha mer så kan du då kolla hur mkt som är kvar i flaskan och ha det som ett riktmärke på hur mkt han äter men även dom måtten kan variera från gång till gång..
Min åt t.ex allt från 90-150 vid varje måltid och olika varje gång
Jag kan bara hålla med tidigare inlägg, vi har en väldigt glupsk liten dam här hemma och jag använder pulvret och kokar vatten. Jag gör alltid för mycket för ibland vill hon ha mer eller mindre så jag gör som sagt alltid för mycket. Det hon inte vill ha lämnar hon i flaskan eller så kommer det upp igen. Så bara prova dig fram :)