• oxen

växtvärk i v15, nån mer?? (orolig)

är det ngn mer som känner av växtvärk/molvärken i magen o ryggen nu runt v 14-16.
    E 14 fulla v idag och har en ihållande molande värk i ryggslut och mage (känns som mensvärk)
    Inte alls jätteont utan ett svagt molande. Känns precis som växtvärk, men det har inte kännts ngt på ett par v, så nu när det kommer igen kan jag inte låtsa bli att bli jätteorolig. Tänks å e d ngt annat som e galet?

Nån mer?

• Svar på tråden växtvärk i v15, nån mer?? (orolig)
  • Nyfiken gul

livmodern som växer o det får du stå ut med från o till under hela graviditeten... längre fram känns växtvärken mer som sammandragningar istället....

• terran

Hejsan,

jag hade också ont i magen då, v16.... Precis som du beskriver, jag hade nog det i 1-2 veckor sen försvann det. Och nu har det kommit tillbaks, jag har haft det i ca 2-3 veckor nu. Men det som sitter i ryggen var nog foglossning sa BM. Så vi får se om det försvinner eller inte??? Det är nog inget att oroa sig för.
    Terese

• missteddy

som de andra skriver att det är norrmalt och inget att oroa sig för.

• kayal

de kan man ha även tidigare
    kände av det själv väldigt tidigt.
    och nu med från o till
    helt normalt

• Cinnalinna

jag har haft det i stort sett konstant sen flera dagar innan jag testade plus.... det är helt normalt

• jamtlandsstårs

jag känner oxå av det spänner och drar och ibland hugger det till.. är väl bara tecken på att det växer inne i maggen

• oxen

Jo, egentligen borde det väl vara bra tecken
    Med sonen minns jag att jag hade sån värk i ryggslutet att jag fick liggamed värmedyna....men minns inte vilka veckor det va?? VA säkert nu nån gång.

Det roigaste e att idag syns det att magen vuxit sen igår.....helskumt, men kul!!!!
    Det händer ju så mkt i magen bla, så det vore ju konstigt om det inte skulle kännas..

Tack för era svar! Alltid skönt at få bekräftelse!

*kram*

Svar på tråden växtvärk i v15, nån mer?? (orolig)