• Pärlan2001

Erfarenheter av IVF i Danmark?

Hej!
    Har hittat tre IVF-kliniker i Köpenhamn, (Nordica, Dansk Fertilitetsklinik, Triangeln) och undrar om någon har några erfarenheter från dessa som ni vill dela med er. Vore mycket tacksam då jag och min fru varit i "önskanomattutökafamiljen"-karusellen nu i flera år och som många av er säkert känner igen tar det på krafterna och all hjälp är oerhört välkommen. Finns det fler IVF-kliniker i Köpenhamn än de vi hittat så säg gärna till.

Tack på förhand//Pärlan

• Svar på tråden Erfarenheter av IVF i Danmark?
  • smultronbål

Jag gjorde IVF på Trianglen i december förra året och har bara positiva erfarenheter, eller förresten, sköterskan som tog blodprov var rätt hårthänt, men allt annat flöt på bra. Från första mejlet till start på behandling var det bara 2 veckor. De var alltid snabba att svara på frågor via mejl. Sen att första försöket lyckades gör ju att allt känns än bättre! :)
    Lycka till i ert val av klinik och ert IVF!!

• sahara sahara

Alla jag känner som har varit på Trianglen har varit jättenöjda. De som har varit på CFC har varit sådär nöjda. Den tredje vet jag ingenting alls om.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • paprikatingeling

Hej!

Vi är faktiskt ett helt gäng här på FL som gjort IVF i Danmark, de flesta av oss på Trianglen. Vi var på Trianglen i april 2009 efter 8 misslyckade inseminationer på Vitanova (det var också Vitanova som rekomenderade Trianglen) och gjorde vår första IVF som resulterade i vår son, född dec 2009. Nu var vi där i september igen för syskonförsök. Ny IVF och ny graviditet som än så länge pågår (v 7). Vi har varit supernöjda med dem! Bäst är att höra av sig direkt till någon av läkarna. Vi mejlade första gången på självaste nyårsafton 2008 och fick svar direkt... (vi hade mejlat till de andra 2 klinikerna du nämner också, men de svarade inte riktigt lika snabbt och inte lika "bra").

Lycka till!

• Gaytjej

Ja vi är ju en hel hög regnbågspar som fått hjälp av Trianglen vid det här laget! Kika hos långkörarna Janol23 och AnnaMG t ex, så får du se lyckat resultat i dubbel och kvadrupel (heter det så?) uppsättning :)

Fler Köpenhamnskliniker. Hm. Här kommer en lista jag har gjort över danska fertilitetskliniker (klippt från annan tråd, priserna är inaktuella, gäller för anonym DI, hösten 2008). Det de står "läkare" vid erbjuder troligen även IVF-behandling.

--------------

Aagaards klinik
    ÅRHUS läkare
    www.netgyn.dk
    2300 DKR

Ciconia Aarhus Private Hospital
    ÅRHUS läkare
    www.ciconia.dk
    ? DKR

Dansk Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.danfert.dk
    3300 DKR

Diers Klinik
    ÅRHUS läkare
    www.diersklinik.dk
    3600 DKR

Faurskov Fertilitet og Ultralyd
    ÅLBORG läkare
    www.fertilitet-ultralyd.dk
    2500 DKR

Fertilitetsklinik IVF-SYD
    FREDERICIA läkare
    www.fertilitetsklinikkensyd.dk
    2500 DKR

Gaia
    HOBRO (Nordjylland)
    www.graviditetsklinik.dk/
    2800 DKR

Gentofte Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.gentofte-fertilitetsklinik.dk
    ? DKR

Insemination.dk
    HORSENS (Östra Jylland)
    www.insemination.dk
    3600 DKR

Maigaard Fertilitetsklinik
    ÅRHUS läkare
    www.maigaard.dk/
    2400 DKR

Copenhagen Fertility Clinic (fd Nordica Fertilitetsklinikk)
    KÖPENHAMN läkare
    www.copenhagenfertilitycenter.com/
    2300 DKR = 3080 SEK

Odense IVF-klinik
    ODENSE läkare
    www.odense-ivf.dk
    2500 DKR

Stork
    KÖPENHAMN
    www.storkklinik.dk
    3950 DKR

Skive private fertilitetsklinik
    SKIVE läkare
    www.dr-rolighed.dk
    ? DKR

Trianglen
    KÖPENHAMN (Hellerup) läkare
    www.trianglen.dk/
    3700 DKR

Vitanova
    KÖPENHAMN
    www.vitanova.dk/svIndex.htm
    4000 DKR

--------------

Det skulle vara Gentofte då kanske?

• Humanity
    Pärlan2001 skrev 2010-10-17 19:48:40 följande:
    Hej!
    Har hittat tre IVF-kliniker i Köpenhamn, (Nordica, Dansk Fertilitetsklinik, Triangeln) och undrar om någon har några erfarenheter från dessa som ni vill dela med er. Vore mycket tacksam då jag och min fru varit i "önskanomattutökafamiljen"-karusellen nu i flera år och som många av er säkert känner igen tar det på krafterna och all hjälp är oerhört välkommen. Finns det fler IVF-kliniker i Köpenhamn än de vi hittat så säg gärna till.

Tack på förhand//Pärlan
    Har gjort en ivf på CFC och skulle inte rekommendera dem. Hade jag inte köpt en trepack där skulle jag aldrig sätta min fot där igen, nu ska jag dock dit för ytterligare ett försök. Det känns visserligen som att de säkert är tekniskt skickliga på vad de gör men de är sjukt otrevliga och ohjälpsamma. Allt har varit väldigt opersonligt. Jag blev vansinnigt överstimulerad och äggplockningen var ett helvete med äggstockar på 16 och 14 cm och så mycket äggblåsor att det var galet. Läkaren var väldigt okänslig och hårdhänt och de i princip knuffade ut mig efteråt för att få plats med nästa patient. Det hela slutade med att jag var inlagd en vecka på ks så det var ju inte direkt som att jag sjåpade mig vilket de ville påskina.
    Dock har jag bara hört gott om Triangeln så om det blir fler kliniker för mig (hoppas inte!) så blir det nog där.
    Lycka til!!
  • Sigge01

vad kostar det att göra en fullständig ivf behandling med donerade spermier i danmark? är det billigare än sverige?

Svar på tråden Erfarenheter av IVF i Danmark?