Pärlan2001 skrev 2010-10-17 19:48:40 följande:
Hej!
Har hittat tre IVF-kliniker i Köpenhamn, (Nordica, Dansk Fertilitetsklinik, Triangeln) och undrar om någon har några erfarenheter från dessa som ni vill dela med er. Vore mycket tacksam då jag och min fru varit i "önskanomattutökafamiljen"-karusellen nu i flera år och som många av er säkert känner igen tar det på krafterna och all hjälp är oerhört välkommen. Finns det fler IVF-kliniker i Köpenhamn än de vi hittat så säg gärna till.
Tack på förhand//Pärlan
Har gjort en ivf på CFC och skulle inte rekommendera dem. Hade jag inte köpt en trepack där skulle jag aldrig sätta min fot där igen, nu ska jag dock dit för ytterligare ett försök. Det känns visserligen som att de säkert är tekniskt skickliga på vad de gör men de är sjukt otrevliga och ohjälpsamma. Allt har varit väldigt opersonligt. Jag blev vansinnigt överstimulerad och äggplockningen var ett helvete med äggstockar på 16 och 14 cm och så mycket äggblåsor att det var galet. Läkaren var väldigt okänslig och hårdhänt och de i princip knuffade ut mig efteråt för att få plats med nästa patient. Det hela slutade med att jag var inlagd en vecka på ks så det var ju inte direkt som att jag sjåpade mig vilket de ville påskina.
Dock har jag bara hört gott om Triangeln så om det blir fler kliniker för mig (hoppas inte!) så blir det nog där.
Lycka til!!