• Pärlan2001

Erfarenheter av IVF i Danmark?

Hej!
    Har hittat tre IVF-kliniker i Köpenhamn, (Nordica, Dansk Fertilitetsklinik, Triangeln) och undrar om någon har några erfarenheter från dessa som ni vill dela med er. Vore mycket tacksam då jag och min fru varit i "önskanomattutökafamiljen"-karusellen nu i flera år och som många av er säkert känner igen tar det på krafterna och all hjälp är oerhört välkommen. Finns det fler IVF-kliniker i Köpenhamn än de vi hittat så säg gärna till.

Tack på förhand//Pärlan

• Svar på tråden Erfarenheter av IVF i Danmark?
  • hopplös

Jag har varit på Copenhagen Fertility Center och de är väldigt effektiva men kanske inte så känslosamma och informerande som jag hade önskat i en så utsatt situation.

• Pärlan2001

Tack för inlägget!
    Vår resa har kantats av bristande information och man ju bli tokig för mindre, inte minst när det är så intimt och livsavgörande läge. I nuläget känner vi dock att efter alla försök, insemination/IVF/FET, har vi tagit reda på så mycket vi kunnat från personal på olika kliniker och nu söker vi information från andra i samma/liknande situation istället för personal.
    Hoppas det gått bra för dig/er!

• bebb11

Hallå!

Förstår er längtan...

Jag och min man var i Köpenhamn i septemeber och gjorde IVF. Vi valde Nordica och vi är jättenöjda med dem.
    2008 gjorde vi vårat första IVF men bestämde oss sen för att avvakta lite efter ett misslyckande. Nu när vi drog i gång lyckades vi och vi är nu gravida i vecka 11.

Stort lycka till! 

• jenem

Jag tycker de är bra på Trianglen, och bra kommunikationer dit med tåg. De har väldigt bra resultat där, men de är väldigt snabba. Inte så mycket tid att prata om man behöver det.  Har gjort ett försök där som tyvärr inte lyckades.
    Problemet är att få recepen översatta så man kan ta del av högkostnadsskyddet. Har inte hittat någon lösning på detta än...

• Jockelina

Puffar lite mer på denna tråden då även vi är intresserade av IVF i Köpenhamn.

• Rosen 76

Någon med erfarenhet av dansk klinik?
    Söker mig nu till Danmark efter 7 misslyckade ivf i Malmö...
    Vilken är bäst?

Svar på tråden Erfarenheter av IVF i Danmark?