• Minirai

Jag snurrar mitt hår. Varför?

alltid då jag har en hand fri så snurrar jag mitt hår. varför gör jag det? någon som kan hjälpa mig tyda detta beteende? hörde någon gång att det är ett tecken på sexuell frustration, men det är inget jag kan dra någon parallell till Skrattande

• Svar på tråden Jag snurrar mitt hår. Varför?
  • strojes

Det gör mina tre tjejer också (5 år, 3 år och 3 år) och jag tror inte riktigt att de har någon sådan frustration som du skriver om... Flört Deras farmor har också gjort det som liten (hon kan än idag göra det ibland framförallt när hon sitter i telefon).

• Minirai

jag gör det vid datorn, framför tvn, på bussen, på jobbet, då jag ska sova etc. det blir många varv på en dag Skrattande. jag slutar först då jag får mjölksyra i armen (sant!) men utan att jag tänker på det så börjar jag snart igen.

• kg8

Dålig vana antagligen. Jag bet på naglarna förr och nu så snurrar jag på mina ringar eller pillar på mitt halsband. För mig är det bara en ovana...

• alla signaturer upptagna

Jag gör det oxå, snurrar hela tiden så fort jag har  vänsterhanden ledig typ. Min engelskalärare på gymnasiet såg det när jag gjorde ett prov och sa att det alltid i varje klass finns en som snurrar med håret=) Så vi är inte ensamma=)

• Idun

Här är en till! Kan verkligen försöka låta bli men trillar dit ständigt. Var oerhörd frustrerad den lilla tid i livet jag varit korthårig. 

• Ayyla

Du är inte en fd rökare? Efter att jag slutade röka för något år sedan så har jag istället blivit beroende av att snurra håret. Det är väl för att ha något att göra med handen gissar jag. Men det är ju inte lika skadligt så det kan jag leva med. ;)

• Minirai

jag har också haft kort hår. att jag då inte kunde snurra störde mig inte så varför skulle jag inte kunna låta bli nu? fast jag vill iofs mest försöka ta reda på varför jag gör det.

• Minirai

ja, inre stress kan det vara. hur blir man av med den?

Svar på tråden Jag snurrar mitt hår. Varför?