• vivexa

Doppresent till flicka - hjälp...

Jag ska på dop, en mycket god vän har fått en dotter och jag vill ge en fin doppresent.
    Gör inget om det blir lite dyrt.
    Vad kan man ge? Jag har nästan aldrig varit på dop och har ingen riktig koll.
    Familjen är trendiga innerstadsbor... så något som passar dem och deras dotters livsstil liksom.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Doppresent till flicka - hjälp...
  • Millakilla

En fin Prinsessbok köpte vi, det blev uppskattat.

En annan gång gjorde jag ett fint personligt kort och la 200 kr i det som gick till barnets sparkonto.

Båda blev uppskattade.

• lokisse

ett laptäcke med hennes namn och datum för dopet kanske?

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • casjacool

Ett smyckeskrin, dom får så mycket smycken på dop, men inget att lägga de i.......

• Venna

Åh, det finns ju massor av saker som lilltjejen 8och hennes föräldrar) kommer att uppskatta!

signerat.se finns det massor med fina och tuffa tavlor till både dop och till barn för övrigt:

www.signerat.se/butik/tillnbspbarnrummet/namntavla-tjej/index.php

www.signerat.se/butik/tillnbspbarnrummet/streckkod,-namngivning/index.php

Isaform har också jättefina tavlor!:

www.isa.nu/shop/barnmotiv.html

På jabadabado finns det lite blandat, fina förvaringsaskar, leksaker i snygga färger, lite allt möjligt!

www.jabadabado.se/

Bruka design säljer ju jättefina små postlådor för barn i olika färger:

www.brukadesign.se/inspiration_visa.php

Fina sagoböcker kan också vara roligt att ha kvar. Barnkammarböckerna finns ju i olika varianter ju större barnet blir, och det kan ju annars vara roligt att få (och att kunna fortsätta att ge i ex födelsedagspresent eller julklapp)

Jag köpte en sån där gungälg från ikea en gång och skrev namn och datum på själva sitsen, det blev jättefint!

Jag har också köpt en turkos liten trägitarr på Åhlens till en liten kille. Vet dock ej hur uppskattat det var av föräldrarna

• Mommo

Vi har köpt en jättefin tavla från www.studionele.se den heter tuff-tuff, supersnygg, man skriver in namn och andra uppgifter...konst är ju verkligen fint att ge dessutom håller det ju länge och det behövs ju alltid tavlor på väggarna i barnrummet....

• muminmamman1978

Appropå tavlor så finns det finfina personliga barntavlor på www.barntavlor.se, bra till doppresent.

• Alcaviola

Spargris med ingraverat namn, datum mm med en peng i eller ett smycke med stjärntecknet på eller en medaljong kanske. Eller några böcker, Elsa Beskows Tomtebobarnen, Solägget mm tex

• iconic

En vetekudde från bejlas gåva tycker jag är en jättefin doppresent! Finns som kanin eller gris för barn http://www.bejlasgava.se/ Gosigt att värma och ha i vagnen så här års också. De finns också på flera hälsokostbutiker. Dessutom är de snygga!

En uppskattad doppresent kan också vara en av Barnkammarböckerna. Finns i olika färger för olika åldrar med klassiska rim och ramsor, berättelser och sånger. Min skattkammare är ju också en sådan bok. Finns på bokhandeln.

• iconic

Skulle också uppskattat en riktigt fin filt! Inte nåt nalle puh-mönster, utan en mer designad filt. Kan finnas riktigt snygga babyfiltar på t.ex. hemslöjdsbutiker eller finare babybutiker som håller läääängre. Har en kompis son som fick en sådan svart-vit grovstickad filt med katter i doppresent.

• JennyP

Vi uppskattade ett bebisporträtt från www.konstochform.nu till vår Lilly på hennes dopdag. En helt unik present som verkligen gjorde vår dag :)
    Hoppas du hittar rätt i presentdjungeln!

Svar på tråden Doppresent till flicka - hjälp...