• Ayyla

Bo på studiegången, Rosendal i Göteborg

Jag och min sambo håller på och letar studentlägenhet i Göteborg. Det som vi verkar ha en chans på att få är ngt på studiegången. Någon som har bott där eller vet lite mer om området? Är det bra att bo där? känns det tryggt att gå från bussen på kvällen/natten? Hur är det med butiker i närheten osv. Ja, jag är intresserad av det mesta om området helt enkelt.

• Svar på tråden Bo på studiegången, Rosendal i Göteborg
  • Carniwhore

Jag har bott där i lite drygt ett år.
    Jag trivdes jätte fint. Kom ofta hem vid tie halv elva på källen och det var aldrig något skumt eller läskigt som hände. Kändes tryggt.
    Busshållplatsen ligger ju precis utanför så det är ingen lång sträcka du behöver gå.
    Finns en Willys hemma butik löjligt nära. Ligger ovanför där ni har parkeringshuset om ni har bil.
    även en liten godis och tobak butik med diverse varor.
    Thai mat på hörnet.

Jag trivdes jätte bra. :)

• Ayyla
    Carniwhore skrev 2010-11-03 21:01:48 följande:
    Jag har bott där i lite drygt ett år.
    Jag trivdes jätte fint. Kom ofta hem vid tie halv elva på källen och det var aldrig något skumt eller läskigt som hände. Kändes tryggt.
    Busshållplatsen ligger ju precis utanför så det är ingen lång sträcka du behöver gå.
    Finns en Willys hemma butik löjligt nära. Ligger ovanför där ni har parkeringshuset om ni har bil.
    även en liten godis och tobak butik med diverse varor.
    Thai mat på hörnet.

Jag trivdes jätte bra. :)
    Åh, vad skönt att du trivdes! Det kommer ut nya lägenheter där ute nu nästan varje vecka, men bästa köplaceringen för oss hittills har varit nr 2 i kön, hoppas hoppas på tur nästa vecka. :)
    Tack för svaret!
Svar på tråden Bo på studiegången, Rosendal i Göteborg