• karinagumman

flygbuss mellan arn och sthlm med 11månaders...

vi ska till sthlm i dec och vår son kommer då att vara 11månader... vi flyger från Umeå till arlanda då det blev dyrt att flyga till bromma.. så biljetten är redan bokad! vi måste alltså ta oss in till sthlm från arlanda på ngt sätt.. hur har ni gjort? vi kommer ha vagnen med, men vill helst slippa bilbarnstolen...

flygbuss - då måste vi väl ta med bilbarnstolen?
    flygtaxi - vad kostar det?
    arlanda express - vad kostar det?

vi kan inte få skjuts av ngn tyvärr...

Oskar ~ mammas favorit ~ född 12/1 2010
  • Svar på tråden flygbuss mellan arn och sthlm med 11månaders...
  • Elli47

Det är inte lag på att ha bilbarnstol i bussar så man måste inte ha en sådan. Arlanda Express kostar ca 240 kr enkelväg tror jag... ev kan det finnas erbjudanden under helgerna. När mina barn vart i den åldern så har vi helt enkelt åkt buss och suttit på vanligt säte med bälte.

• KK1974

Jag har åkt flygbuss med bebis i knäet, man kan ju inte släpa på bilstolen för den skull.

Men satsa på Arlanda express, det är värt varenda spänn och här fanns ett bra erbjudande: http://www.arlandaexpress.se/priser.aspx om man bokar online 325 t o r. det är drygt 100 kr mer än flygbussen, det tar bara 20 minuter och ni kan bara rulla ombord lätt och bekvämt med vagn och väskor och unge....

• Kaka

Håller med KK1974. Arlanda express är överlägset smidigast i alla lägen. Snabbt (20 min), bekvämt och man behöver inte lyfta vagnen ombord.  Ha det så trevligt i storstan

• karinagumman

tackar för era svar... kan nog tänkas bli arlanda express iallafall då...

• karinagumman

min väninna sa att man skullle kunna ha han i babybjörn... i knät.. på bussen...

• KK1974

jo så kan man nog göra, men unna er arlanda express. Det låter sådär kul att ratta en 11-månaders, förmodligen sprattlig efter flygresan, på en trång buss i 40 minuter.Flört

• karinagumman

vi ska inte åka ToR och vi ska inte åka en helg utan
    2vuxna och en 11månaders en fredag!

• Villimey

Jag har åkt flygbuss med 11 månaders, det gick bra. Men visst är pengar inga större problem så är arlandaexpress smidigare och går framförallt 30 minuter fortare.

• karinagumman
    Villimey skrev 2010-10-21 23:07:42 följande:
    Jag har åkt flygbuss med 11 månaders, det gick bra. Men visst är pengar inga större problem så är arlandaexpress smidigare och går framförallt 30 minuter fortare.
    hur funkade flygbussen... fällde ni vagnen eller var barnet i vagnen?
  • karinagumman
    Elli47 skrev 2010-10-18 05:40:30 följande:
    Det är inte lag på att ha bilbarnstol i bussar så man måste inte ha en sådan. Arlanda Express kostar ca 240 kr enkelväg tror jag... ev kan det finnas erbjudanden under helgerna. När mina barn vart i den åldern så har vi helt enkelt åkt buss och suttit på vanligt säte med bälte.
    på ett annat bussbolag som jag brukat åka med mellan umeå och övik så säger de att lagen om säkerhetsbälte gör att barnet måste ju sitta fast och alltså måste vara i babyskyddet...
  • Villimey
    karinagumman skrev 2010-10-21 23:27:17 följande:
    hur funkade flygbussen... fällde ni vagnen eller var barnet i vagnen?
    Bagage och ihopfälld barnvagn stuvades in av maken längst bak i bussen(där finns bagagehyllorna) jag bar ombord lilleman och handbagage. Väldigt smidigt och lätt, lilleman var trött efter första utlandsresan och var nöjd hela resan. Om ni kommer till arlanda vid lunchtid så kan jag rekommendera att ni äter innan ni åker in till staden. Även om det kanske inte är bra för ev åksjuka så blir nog alal gladare med stabilt blodsocker.
  • karinagumman
    Villimey skrev 2010-10-21 23:32:04 följande:
    Bagage och ihopfälld barnvagn stuvades in av maken längst bak i bussen(där finns bagagehyllorna) jag bar ombord lilleman och handbagage. Väldigt smidigt och lätt, lilleman var trött efter första utlandsresan och var nöjd hela resan. Om ni kommer till arlanda vid lunchtid så kan jag rekommendera att ni äter innan ni åker in till staden. Även om det kanske inte är bra för ev åksjuka så blir nog alal gladare med stabilt blodsocker.
    tack för svar..
    hade ni/du barnet i famnet under resan..
  • Villimey
    karinagumman skrev 2010-10-22 00:08:19 följande:
    tack för svar..
    hade ni/du barnet i famnet under resan..
    Ja barnstol ingår inte i det man får ha med sig på flyget som gratis vikt om man nu inte har köpt en barnvagn och babyskydd som passar ihop. Babyskydd hade han nog inte fått plats i.
Svar på tråden flygbuss mellan arn och sthlm med 11månaders...