• Anonym

Ont i ena bröstet..

Någon som känner igen sig i detta:

Jag har ont i mitt vänstra bröst till och från, alltså flera ggr per dag. Olika punkter, och ibland kan jag ha som en obehagskänsla vid bröstet, nästan som ett tryck, fast det känns inte som att det är något besvär mot hjärtat. Jag kan även ha ont lite vid sidan av bröstet, vid revbenen. Det går inte att klämma fram det onda, utan det kommer av sig själv.

Jag hade de här bekymren mycket för runt ett år sen, var till läkaren som röntgade men hittade inget konstigt och kunde inte förklara varför jag hade ont. Sen gick det över ett bra tag, men nu har det kommit tillbaka.

Nån som har en idé? Börjar bli orolig, man läser ju om cancer överallt nu för tiden =(

• Svar på tråden Ont i ena bröstet..
  • ingvild01

Om jag vore du, skulle jag nog hälsat på hos läkaren en gång till, det låter ju obehagligt. När du skriver röntgen, menar du mammografi? Nu framgår det inte om du är tjej eller kille, men det görs mammografi även på killar.
    Om inte annat kan det vara skönt att få kollat upp det ordentligt en gång till, får du då ett svar att allt ÄR bra, så kan du ju släppa den jobbiga oron.

Lycka till!

• Anonym

Jag är tjej, 28 år.  Jo det var nog mammografi jag gjorde. Då såg de inget konstigt. Jag känner mig så tjatig om jag ska iväg igen. Då ska man ju först till hälsocentralen och sen få en remiss till ett större sjukhus.

Läste något om fibromyalgi, att man kan få smärta lite här och där och att det var någon som hade haft en diffus smärta i bröstet. Kanske kan vara något sånt?

• Anonym

Tja, jag har också diffust ont lite nu som då i brösten. Har som du kollat dem, men inget hittades. Hormoner (ej pms relaterat) anses kunna orsaka det sa de till mig. Cancer sägs ytterst sällan vara relaterat till smärta, utan då är det oftast knölar.

Svar på tråden Ont i ena bröstet..