Vad var värst, att snittas eller föda vaginalt?
Ja, alla ni som fött vaginalt och snittats. Vad var värst för er?
Ja, alla ni som fött vaginalt och snittats. Vad var värst för er?
Personligen tycker jag det var värre med snittet. Eller iallafall efteråt. Men även innan och under, då jag var livrädd.
Har inte snittats men min syster som har ett snitt och en vaginal, tyckte att snittet var bäst, dock lite trist att snittet gjorde ont efteråt. Vaginalt tyckte hon var kladdigt, smärtsamt och jobbigt, dock skönt att slippa snittsåret.
Men det kan nog bero på hur den vaginala eller snittet är också.
Har tre och den sista förlossningen var ju lätt som en plätt och jag kände mig som vanligt efter bara någon timma!
Mitt första barn föddes vaginalt, mitt andra behövdes tyvärr plockas utt med snitt.
Jag tyckte att snitt var mycket värre!
Jag tyckte att snittet var mycket bättre!! Hade fruktansvärt ont efteråt när jag hade vaginal förlossning!!
Med snittet var jag uppe på benen dagen efter. Med den vaginala förlossningen var jag sängliggandes och mådde skit i 2 veckor! Hade jag fått välja nu så hade jag definitivt valt snitt igen!
Jag tyckte snittet var värre men jag var i väldigt dåligt skick även efter den vaginala förlossningen. Stannade 5 dygn efter vag och 6 dygn efter snitt på BB.
Jag tyckte båda var lika illa
Inget var speciellt illa.
Första barnet föddes vaginalt och det var en toppenförlossning. Andra barnet föddes med kejsarsnitt. Skulle jag ha ett tredje barn, vilket jag inte ska, och då fick välja fritt så skulle jag välja kejsarsnitt utan att blinka.
Att föda vaginalt!
Jag är ändå glad att jag fått testa vaginalt. Men det tog 4 jäkla veckor innan jag ens kunde gå o det tog ännu längre tid innan jag kände mig helt återställd.
Efter mitt snitt mådde jag mycket bättre!
Mitt urakuta kejsarsnitt var värst. Ja, inte själva operationen då för jag var ju sövd men jag menar det som ledde till att det blev urakut snitt och tiden efteråt med fysisk och psykisk smärta en lång tid. Det blir nog skillnad i hur man upplever snittet om det t.ex. var planerat till skillnad från om det blir urakut snitt.
Jag önskade efter min upplevelse att få vara med om en normal förlossning nästa gång och så blev det lyckligtvis. :) Därför röstar jag på att det var värst att snittas. Det gör ont att föda barn men det anade jag att det skulle göra och smärtan gick över (nåja nästan) efter förlossningen för mig i alla fall.
Svarade att snittet var värre, främst för den dåliga anknytningen med bebisen första timmarna då man själv låg på uppvaket alldeles drogad och inte fick sitt barn i famnen förrän timmar efter att han fötts. För mig gick återhämtningen ungefär lika så på det sättet var det väl ingen skillnad, inga komplikationer vid nåndera.