• misslinn

Wow... nu blir det spännande

Har väntat på min mens i 1½ år nu... gjort utredning hos Gyn med min kille, inga fel hittades. Låg lite lågt i ötrogen så fick tillskott under sommaren. I torsdags fick vi äntligen komma till en fertilitetsmottagning för att få mer hjälp på traven. Läkaren berättade att det kommer bli hormonsprutor för att få igång det hela. Sen blev det VUL och då... hör och häpna... fick hon syn på en äggblåsa 16 mm stor. Så jag fick ta en LH-spruta själv i fredags och sen mys hela helgen med killen... Det känns helt sjukt, från att känna sig helt infertil till att helt plötsligt börja tänka på BIM. 

Men såklart.... det är väl en jätteliten chans att det blir nåt nu, men ändå, det finns hopp!!! Drömmer 

• Svar på tråden Wow... nu blir det spännande
  • misslinn

Tack ska ni ha!

Har haft ont där nere i magen, typ lite som mensvärk, i 3 dgr nu... Undrar lite vad det beror på... kanske Ovitrelle-sprutan? Eller är det vanligt att känna så några dagar efter ÄL?? Känner mig som en ÄL-rookie... Flört 

• LisaTott2012

Hej!

Att du har ont i magen är nog för att ägglossning har skett efter ovitrelle sprutan. har själv fruktansvärd smärta nu efter min andra spruta...blir värre för var gång tror jag, men hoppas ju att det är positivt såklart!
    Om du inte blir bättre så kontakta din läkare!

• misslinn

Tack för svaret! Ja, det är ju säkert sprutan som spökar. Nu är det inte så farligt, men molvärk hela tiden och det är ganska segt att ha det när man är på jobbet! Vilken hjälp får ni förutom Ovitrelle-sprutan?

• LisaTott2012

äter dubbel dos med pergotime dag 5-9 sedan in för vul för att se hur stort ägget är vid dag 16-17 och sedan får jag ovitrelle sprutan samma dag. ska in till veckan för att ta progesteron prov, vilket jag inte gjort tidigare. så får ser hur det ser ut.
    Andra gången jag fått sprutan nu och det gjorde fruktansvärt ont i magen dagen efter! kunde inte gå upprätt... hoppas på ordentlig äl! men idag är det mycket bättre, bara lite värk kvar...

• helena29
    misslinn skrev 2010-10-18 09:11:53 följande:
    Har väntat på min mens i 1½ år nu... gjort utredning hos Gyn med min kille, inga fel hittades. Låg lite lågt i ötrogen så fick tillskott under sommaren. I torsdags fick vi äntligen komma till en fertilitetsmottagning för att få mer hjälp på traven. Läkaren berättade att det kommer bli hormonsprutor för att få igång det hela. Sen blev det VUL och då... hör och häpna... fick hon syn på en äggblåsa 16 mm stor. Så jag fick ta en LH-spruta själv i fredags och sen mys hela helgen med killen... Det känns helt sjukt, från att känna sig helt infertil till att helt plötsligt börja tänka på BIM. 

Men såklart.... det är väl en jätteliten chans att det blir nåt nu, men ändå, det finns hopp!!! Drömmer 
    Hur har det gått för dig???
  • misslinn

Tackar som frågar... ingen lycka på första försöket. Men nu är jag igång med hormonbehandling med hjälp av Puregon-sprutor för att få lite hjälp för att äggblåsorna ska växa till sig. Sen blir det en ny ÄL-spruta när ägget/äggen är tillräckligt stora. Sen får jag förhoppningsvis ÄL och möjlighet att starta upp bebisfabriken i skarpt läge Drömmer.

Själv då Helena29? Hur går det för dig?

• helena29

tredje tabletten av enkeldos pergo idag. har ätit provera inna och fick mensen första dagen efter avslutad kur. såklart hoppas jag på pluss på första fösröket, men man får väl inte vara alltför hoppfull!
    Ska på vul nästa torsdag på dag 13 för att se om det växt till sig någon blåsa. HOPPAS!!!!
    Men då använde du inte pergo eller spruta på första ÄL-försöket?

• misslinn

Nej, den äggblåsan hade växt till sig av sig själv faktiskt... stor förvåning från min sida när de gjorde VUL för att se om jag kunde påbörja Puregonsprutorna... då fanns ett ägg där på 16mm. Men som sagt, blev inget första försöket. I övermorgon är det dags att kolla om det finns nån ny ÄB på gång. Hoppas!

Spännande att se om det blir nåt för nån av oss! Man vill ju inte hoppas för mkt men samtidigt är det väl inte negativt att jobba på de positiva tankarna? Baby

Lycka till!

Svar på tråden Wow... nu blir det spännande