• Itchy

Wordpress i kombination med vanlig hemsida?

Tjena!

Jag håller på att fixa en hemsida till mitt företag. Jag har gjort hemsidan till största delen genom att knacka lite html själv och dels genom att kopiera lite från templates.

Men jag vill ha en blogg också, knuten till hemsidan, och det finns inte en chans i rymden att jag kan programmera en själv. Så jag tänkte satsa på wordpress eller nåt. Men då är frågan, kan man ha wordpress parallellt med resten av sidan eller kan man bara ha antingen eller?

Om det inte funkar tillsammans, finns det någon annan form av blogg man kan använda sig av? Webhotellets blogg-funktion är bra, men inte speciellt flexibel. Och dessutom ful.

I'd rather be pissed off than pissed on...
  • Svar på tråden Wordpress i kombination med vanlig hemsida?
  • 7 små apor

Jag tycker du ska satsa på att göra hemsidan helt och hållet i wp. Möjligen annat cms beroende på vad syftet och målet med hemsidan är.

• lagstrom

I de wordpress installationer jag har byggt har man bloggen i en avdelning och sedan fasta sidor för innehåll på själva sidan. Det fina med Wordpress är att man kan välja om man vill ha blogg delen på första sidan eller om man vill ha en statisk första sida.  Ta en titt på min senaste webbsida jag byggt åt Owe Thörnqvist så ser du vad jag menar. www.owethornqvist.se

mvh// Niklas Wordpress-konsult www.lagrafica.se
  • Itchy
    7 små apor skrev 2010-10-18 20:56:22 följande:
    Jag tycker du ska satsa på att göra hemsidan helt och hållet i wp. Möjligen annat cms beroende på vad syftet och målet med hemsidan är.
    Ja, det kan jag också tycka så här i efterhand. Men jag är himla nöjd med designen nu, så jag vill inte ändra. Därav frågan om det går att köra parallellt. =D
  • Itchy
    lagstrom skrev 2010-10-22 08:34:34 följande:
    I de wordpress installationer jag har byggt har man bloggen i en avdelning och sedan fasta sidor för innehåll på själva sidan. Det fina med Wordpress är att man kan välja om man vill ha blogg delen på första sidan eller om man vill ha en statisk första sida.  Ta en titt på min senaste webbsida jag byggt åt Owe Thörnqvist så ser du vad jag menar. www.owethornqvist.se
    Ah, jag förstår. Det är precis den funktionen jag vill ha. Så om man laddar upp wp och installerar det på hemsidan så blir det inga problem att hantera filerna eller? Vet inte ens om min fråga är korkad. Av någon himla anledning är jag helt okunnig på wp. Konstigt när jag kan allt det andra.

Snygg sida förresten!
  • DLV
    lagstrom skrev 2010-10-22 08:34:34 följande:
    Vad är det för bakomliggande "motor" du använt dig av i bildgalleriet på din egen hemsida? Hur gör man för att göra förstasidan på en wordpresssida statisk? Vill du inte ta det i tråden, så kan du även skicka PM. Tack på förhand! Solig
  • Itchy

Kan någon förklara hur jag ska göra om jag till exempel vill ha bloggen liggande som /blogg i adressen, och jag vill använda wp?

Vill sjuuuukt gärna veta.

• Itchy

Aha! Nu har jag ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääntligen kommit på det.

Så enkelt som att man laddar upp allt i en mapp som heter typ "blogg" eller vad man känner för.

Det jag gjort fel var att jag laddade upp ett tema direkt utan att ha laddat upp själva wp först.

Svar på tråden Wordpress i kombination med vanlig hemsida?