• tisteln

Eskilstuna - butiken Näckrosen???

Hej!
    Är det någon som vet vart handarbetsbutiken Näckrosen har blivit av? Har den flyttat eller stängt?

Vart handlar man nu garn, broderitrådar mm i Eskilstuna???

• Svar på tråden Eskilstuna - butiken Näckrosen???
  • EnHusMus

Undrar jag också. Allt är inte kul att handla i nätbutik. =(

* ~ Linnéa - 07.12.07 ~ * * ~ Elise - 10.09.26 ~ *
  • tisteln

Nä, det gör jag inte!! Vill se med egna ögon att det är rätt nyans mm.

Jag har åkt till Norrköping och Stockholm på sista tiden för att handla... Det känns lite overkill, men vad gör man???

• EnHusMus

Finns det ingenting lite närmare då? Västerås eller nått??

* ~ Linnéa - 07.12.07 ~ * * ~ Elise - 10.09.26 ~ *
  • tisteln

Har aldrig vägarna förbi Västerås innerstad..
    Men nog 17 borde det finnas någon butik i E-tuna??? Ingen som tagit över tjänsten att sälja garn och broderidockor?????

• Cillilutta

Hejsan!

Om butiken inte försvunnit så finns det en i Nyfors i korsningen Bergsgatan-Svengrensgatan (nästan vid järntorget).
    Finns sådant inte i tygbutiken på Sveaplan, titta där! Det finns även en tyg/sybutik intill pizzerian i Gredby.

Lite förslag, men det kanske inte är vad ni söker? :)

//Cecilia

• Virkfia
    tisteln skrev 2010-10-18 14:09:18 följande:
    Hej!
    Är det någon som vet vart handarbetsbutiken Näckrosen har blivit av? Har den flyttat eller stängt?

Vart handlar man nu garn, broderitrådar mm i Eskilstuna???
    Tyvärr så gick det inte så bra för Näckrosen och hon hade dåligt med folk,MEN på onsdagar och fredagar cirka 09.00-14.00 står Maj på torget(Fristadstorget) hon säljer massor av virkgarner både nystat(en del)samt härvor på 200 gram till billigare pris än Näckrosen,och hon har en massa färger och både 8/4 och andra,Maj har även stickgarner,broderier och annat för de handarbetsintresserade.
    Brukar jämt handla av henne då jag virkar massor.

Butiken i Nyfors är INTE Näckrosen utan en annan liten handarbetsbutik,
    I Västerås har ni en bra handarbetsaffär på Skiljebo(buss nummer 12 mot bjurhovda,hoppa av skiljebo/odensvi))
    sist jag var där kostade Bianca garnet 50 grams nystan 28kr oerhört skönt garn att virka med,det är ett tag sedan så priset kan ha gått upp.
    Det fanns även en handarbetsaffär mitt i stan(om denna inte flyttat/upphört) det mesta har flyttat ut till Hälla och Erikslund,ute i Erikslund finns Billiga Nisse som haft massor av garner.
    Coop Forum >(Etuna)har en del garner kvar,tyvärr tagit bort mycket ur sortimentet.

Budera&Tradera brukar sälja garner.

En bra butik på nätet är Grunnebogarn finns också en hel del annat
    Ett bra tips är vår och höstmarknaden i Västerås (Rocklunda) där det säljs garner mönster,broderier,stick och annat dock lite dyrare
  • neti

I Torshälla finns en liten garnbutik, precis på torget mellan nån pizzeria och nåt cafe tror jag det är. Jättetrevliga dom som har den :)

• Dr Mupp

I Torshälla finns en nyöppnad butik som säljer garn och broderier. Eskilstuna vägen 13. Brevid friösren.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Eskilstuna - butiken Näckrosen???