Hur länge e stygn kvar efter en operation?
Hejsan...tänkte höra med er... hur länge det tar för stygn att försvinna ..har stygn kvar i naveln..dom sa dom skulle ramla bort.. va ja fatta då det helat...vilket det gjorde..men stygnen är kvar..
Hejsan...tänkte höra med er... hur länge det tar för stygn att försvinna ..har stygn kvar i naveln..dom sa dom skulle ramla bort.. va ja fatta då det helat...vilket det gjorde..men stygnen är kvar..
Hur länge sen är det du gjorde op?
gjorde den 11 oktober... så 1 månad sen... har helat.. men stygnen e kvar..
Hej! Opererades för utomkvedes för ca en månad sen! Dom säger att dom stygnen ska ramla bort av sig själva, men det gör dom inte!! Mina i naveln blev infekterade o drog sog, så jag var jäääääätte öm där!! Så jag plockade bort dom själv efter en vecka! Dom andra plockade jag bort innan! Har en kompis som opererat sig jättemånga gånger med just dom stygnen, men hon har oxå fått plockat bort dom själv!!
Så plocka du bort dom bara! Det är hög tid nu, om dom suttit där en månad!! Lycka till..
Kram Annica..
En månad e inte så lång tid. Man kan tycka det men det kan ta upp till 6 månader innan de försvinner. Jag blev sydd i underlivet i augusti och jag har fortfarande ont av trådarna. Som tur var så känner inte mannen dem.
Men du kan se dem? Om allt är läkt kan du inte försöka dra ut de som finns kvar.
Vet inte hur det är på människor iofs, men jag vet att på hundar kan stygnen "växa fast" om de sitter för länge, dvs, de blir inkapslade i huden och det kan göra ont. Det borde ju funka likadant på oss. Om jag vore du skulle jag peta bort dem, såret är ju läkt så de gör ingen nytta ändå.
det ser bra ut men vågar inte riktigt börja rycka bort dom.. gjorde en titthålsoperation...
Det känns knappt att ta bort dem, ta bara tag, med finrarna om det går annars med pincett, och dra beslutsamt. Även om det skulle kännas går det ju över fort om man bara drar. Men om du inte törs är det bara att gå till VC, du behöver inte ens boka tid, det går ju så fort. Annars du kanske känner någon som kan dra åt dig om det känns obehagligt att göra det själv?
Lycka till!
jag tog bort mina stygn från handen efter 10dagar.. men det va inte såna som skulle växa bort
Jag har också gjort titthål men det var iofs minst 14 år sen men då fick jag ta bort mina stygn hos distrik efter ca 10 dagar. De ska inte försvinna av sig själv så var det iallafall inte då.
Så om du inte vågar själv ta kontakt med distrikt på måndag så får de hjälpa dej. El du känner kanske något vårdbiträde el sjuksköterska som kan hjälpa dej nu på helgen.
Kram karin