Kom igen och hata mig
Känner att jag måste skriva av mig lite, även om jag vet att jag kommer att bli påhoppad.
I helgen har jag och min sambo bråkat mest hela tiden.
Jag ska försöka fatta mig kort.
Han har två barn sedan innan, pojke 11 år med asperger, flicka 7 år. Sedan har vi gemensam dotter 2 år.
Mina bonusbarn bor här flicka mån-mån och pojke ons-ons. Alltså har vi 9 dagar med bonusbarn och 5 utan.
Sambo har mycket bra jobb, ett nytt med ruskigt bra lön som vi behöver.
Jag är arbetssökande.
Okej. Nu har bonusdottern kommit på att hon vill vara mer hos mamman än här, hon saknar sin mamma. Fine, vi byter så att pojken är här mån- nästa onsdag = 9 dagar, och flickan ons-mån =5 dagar. Det var sagt att vi skulle göra så en gång.
Men så igår undrar jag vilket barn som kommer idag.
-Pojken, får jag till svar.
- Jaha jag trodde det var tjejen igen nu som vanligt.
- Nej 1-2ggr skulle vi byta. Det spelar väl ingen roll?
- Nej Egenligen inte, men det är lite jobbigare att ha pojken.
Här urartar det
- Va?? Hur kan du säga så, hur kan du välja bort ett barn före ett annat?
- Nej det gör jag inte, men det är jobbigare för mig.
- Du har en hemsk människosyn, det är för att han är handikappad.
- Nja, inte egentligen, men ja det är lite jobbigare och jag är mest hemma med honom.
- Ja mn du kan inte välja bort ett av mina barn, de ska vara lika välkomna.
- Ja, det är de också, men jag tycker att jag också skulle kunna få vara med i diskussionen.
- Du ska alltid bestämma!
- Men det går ju ut över mig också, kanske mest mig.
- Men vad är det som är så jobbigt då?
- Äsch jag vet inte, jag ville bara vila upp mig lite till innan han kommer tillbaka. Det är mycket jag ska fixa med läxläsning och så när han är här.
- Men du har helt naziztisk människosyn, jag står inte ut med det
- Arrrggghhh med det är ju inte det jag säger! Lyssna!
osv...
Men det går inte in. Jag kan verkligen inte förklara varför det känns jobbigare när hans son är här än dottern. Oavsett aspergern. "vissa saker bara måste man orka"
Jag får inte ens säga att det är jobbigt.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är ju hemma med barnen jämt. Jag hämtar och lämnar vår dotter varje dag. Jag hämtar nästan alltid bonusdottern, jag styr upp dataspelning och läxläsning med bonussonen samt mellanmål.
Men jag får inte gälla för jag är arbetslös och då ingår sådant här.
Jag ska också hålla koll på gympakläder tvätt osv.
Sedan får jag skäll för att jag är för kall och avog mot dem. Jag borde ta demmer till mig och göra mer saker med dem.
Men jag orkar inte. Jag är själv med 3 barn en hel massa timmar i veckan. Jag försöker med att pussla, baka, titta på film osv. Men visst jag går inte själv med bonusarna på bio och sådant.
Men det är A och O att jag gör sådant säger sambon.
Han tror att det är en av anledningarna till att dottern hellre vill vara hos mamma just nu.
So shoot me! Vad ska jag göra?
Är jag helt ute och cyklar?
Kan man inte få säga så?
Hur ska jag förklara?