Någon med pilates erfarenhet?
Hej, har precis kommit igång med pilates men har lite frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Hur ofta och hur långa pass ska man köra för att få resultat? (Jag är inte överviktig utan är bara ute efter den fina fomen jag sett att folk som tränar pilates har :)
Jag har tänkt att köra 5 dagar i veckan. Jag har ett pass på 20 min och ett på en timme och jag har provat båda, men räcker det att köra 20 minuters passet varje dag?.
När jag läser om alla andra som har testat pilates så pratar alla om vilken träningsvärk dom får och den har jag inte fått en ända gång vilket känns tråkigt.
Innebär det att jag inte får lika mkt utav min träning när jag inte får träningsvärk? Ska tilläggas att innan jag fick mina barn för 4 år sedan så var jag vältränad men tränade då konditionpass och gym så det här känner jag ingenting alls i musklerna av :( Hjälper det ändå, eller kommer det med tiden när jag lärt mig rörelserna och andningen bättre??
Vill verkligen komma i form igen men hinner ju inte till gymmet längre så detta verkar ju toppen om det skulle funka!!
Jätte tacksam för svar!!!