• misssecret

Bästa boken av Joyce Carol Oates

Jag gillar hur hon skriver och älskar Fallen och Dödgrävarens dotter men blev besviken på Svart flicka vit flicka så eftersom hon skrivit så många böcker vill jag ha tips om de bästa.

• Svar på tråden Bästa boken av Joyce Carol Oates
  • Villimey

Blonde hör väl till dem mest uppmärksamade dem senate åren, fantastiskt bra tyckte jag. Läste Oates redan som liten typ 12 från den tiden kommer jag ihåg "Dem där" jag ska kontrollera l boktiteln så att den stämmer. Hon är ju väldigt produktiv men "Vi var Mullvaneys" tror jag fick bra kritik har inte läst den själv.

• misssecret

Ja Blonde är om Marilyn va? Har aldrig lockat mig men den är kanske bra?

• Villimey
    misssecret skrev 2010-10-18 22:00:58 följande:
    Ja Blonde är om Marilyn va? Har aldrig lockat mig men den är kanske bra?
    Jag tycker det och den fick väldigt bra kritik har jag för mig.
  • misssecret

Får testa den då ..skulle vilja veta vilken hon slog igenom med.

• Villimey

"Dem där"  har minst 20 år på nacken. Då skrev hon även en faktabok om boxning som är en av hennes stora intressen. Boxning förekommer även i "Dem där" har jag för mig.
    Men googla så hittar du hela produktionen på wiki.
    Förra året kom ju hennes dagböcker ut i bokform. Våld-en historia om kärlek tror jag är bra också.

Fallen-har jag här hemma men aldrig börjat i.

• misssecret

Fallen är superbra Våld har jag kollat på verkar intressant

• Villimey

Dödgrävarens dotter var väldigt bra, sträckläste den. Den som hon trodde var hennes räddare i många år var en mördare. Intressant även om det inte var något direkt nytt att få läsa om antisemitismen i Usa.

• misssecret

Ja dödgrävarens dotter är också fantastisk

• amalie79

Jag tyckte om Älskad, Saknad.  Sådär om Älskade syster. Blonde ligger i hyllan, men jag har inte kommit mig för att läsa den ännu...

• Pellerbom

Gillar hennes ungdomsböcker "Freaky green eyes" och "Big mouth and ugly girl, know who your friends are". Rekommenderas verkligen!

• annzah

Jag har bara läst Mother, Missing (eller Missing Mom i Amerika) - tror att den heter Älskad, saknad på svenska. Jag tyckte om den! Mycket!

• misssecret

Lite nya tips tack ..gillar att läsa henne på originalspråket hon har ett sådant vackert språk när hon skriver.

• Anellia

Mina JCO-favvosar är Blonde, You must remember this, What I lived for och Them.

• IsadoraW

Håller med om att Blonde är otroligt välskriven. Sedan skriver ju Oates ibland under pseudonym också och jag tycker att boken Brudgummen som hon skrev under pseudonymen Rosamond Smith var väldigt stark.

• amalie79

Det sägs ju att hon är en av världens mest ojämna författare- är det bra så är det riktigt,riktigt bra och är det dåligt är det riktigt dåligt...beror väl på att hon producerar så mycket, nivån blir ojämn på grund av det...

• misssecret

Det var just därför jag ville veta de bästa tack ni som svarat

• Saralito

Blonde, Älskade syster och Det var vi som var Mulvaneys är bäst enligt mig.

Svar på tråden Bästa boken av Joyce Carol Oates