• Dino78

Vill hitta en person...hur?

Jag skulle vilja komma i kontakt med min gamla dagmamma men vet inte hur jag ska bära mig åt?

Dom flyttade ifrån min stad så jag fick börja på dagis och vi brevävxlade en tid efter det men sen rann det ju ut i sanden som det brukar göra...
    Vet inte om dom bor kvar i staden fortfarande. jag har försökt söka på namnen i den staden, på både hennes, hennes man och deras barn men får inga träffar. Har testat på Facebook med.
    Någon som kanske har något tips på hur man söker?

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Svar på tråden Vill hitta en person...hur?
  • Nyfiken gul

kontakta folkbokföringen/skatteverket.

har du hennes fullständiga namn och kanske en gammal adress/telefonnummer  kan dom kolla upp henne.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Miss Snowwhite

Undrar jag med vill gärna komma i kontakt med en person med har bara för och efternamn och var personen bodde förr

• Dino78

Någon gammal adress har jag inte, kanske om jag har tur har pappa den uppskriven i någon gammal adressbok för han brukar spara på allt gammalt skit
    Ska kolla med honom.
    Får folkbokföringen lämna ut såna uppgifter om man ber om det?
    Vore så himla kul att hiva iväg ett brev och bara ge en liten uppdatering. Inte för att hon kanske bryr sig men hon har iaf lämnat bestående intryck på mig och jag tänker ofta på henne...det lilla jag minns

• Nyfiken gul

Folkbokföringen är  allmänna uppgifter så där kan vem som helst hämta information.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • slemtorsk i din bralla

skit i birthday och sånt.. man hittar bara massa folk som heter samma sak men som inte är rätt

Ring skattemyndigheten/folkbokföringen.

Det räcker att du har ett namn och var hon bodde när du var dagbarn, du behöver inte ens ha adressen utan bara kommunen, vet du vilket år hon är född är det ett plus, eller ungefär när hon är född..

Jag hade bara dessa knappa uppgifter om en person jag sökte, plus att jag visste namnet på en förälder och ett barn (enbart förnamnen) 12 timmar senare hade jag ett mail med fullständig adress till personen...

• Dino78

Vet inte riktigt hur hon stavar sitt namn men jag hittade 2 stycken som skulle kunna vara hon...hon borde vara i min pappas ålder tycker jag. Men i såna fall har hon flyttat. Måste se om jag hittar nåt på hennes man, jag har för mig jag minns hans namn men är liiite osäker.
    Tack för tipset!

• Dino78

Har faktiskt hittat ett par på samma adress som heter som dom...undrar om jag kan ha sån tur att det är dom? Så synd man är för feg för att ringa! haha.

• Millan83
    slemtorsk i din bralla skrev 2010-10-18 22:12:44 följande:
    skit i birthday och sånt.. man hittar bara massa folk som heter samma sak men som inte är rätt

Ring skattemyndigheten/folkbokföringen.

Det räcker att du har ett namn och var hon bodde när du var dagbarn, du behöver inte ens ha adressen utan bara kommunen, vet du vilket år hon är född är det ett plus, eller ungefär när hon är född..

Jag hade bara dessa knappa uppgifter om en person jag sökte, plus att jag visste namnet på en förälder och ett barn (enbart förnamnen) 12 timmar senare hade jag ett mail med fullständig adress till personen...
    Ja men då kan man ju inte leta nuuu på studs! Så här sent på kvällen!  
  • Dino78

HIttar ingen information på skatteverkets hemsida hur jag kontaktar folkbokföringen, borde inte det gå att göra via mail? Hittar inget telefonnummer eller något.
    Adressen hon hade här i stan kommer jag ju ihåg, iaf gatan men inte numret! och makens namn tror jag att jag minns, det är antingen Kent eller Kennet och barnens namn vet jag med. Så då borde jag ju kunna hitta henne.

• slemtorsk i din bralla
    Dino78 skrev 2010-10-18 22:36:49 följande:
    HIttar ingen information på skatteverkets hemsida hur jag kontaktar folkbokföringen, borde inte det gå att göra via mail? Hittar inget telefonnummer eller något.
    Adressen hon hade här i stan kommer jag ju ihåg, iaf gatan men inte numret! och makens namn tror jag att jag minns, det är antingen Kent eller Kennet och barnens namn vet jag med. Så då borde jag ju kunna hitta henne.
    japp via mail.. jag skickade ett mail på kvällen, förmiddagen dagen efter hade jag svar...
Svar på tråden Vill hitta en person...hur?