• Fridolino

Något nyttigt att snaska på??

Jag har börjat träna och bestämt mig för att få bort min stora hemska deg jag har på magen :) Jag och min sambo har lagt till med en dålig ovana att fika på kvällarna. Oftast blir det en kopp Thé och en kaka/bulle eller så.. Jag är svinhungrig och sugen nu. Sliter snart av mig håret av frustration (är en socker junkie också tyvärr...).

Finns det någon vänlig själ som har tips på något som är OK att snaska på nu (jag vet att man helst ska låta bli helt).

Tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Något nyttigt att snaska på??
  • mianf

Mitt bästa tips är att gå och borsta tänderna då det tar bort sötsuget, trist jag vet men det fungerar Flört

• Kurbits

Jag skulle mer eller mindre dö om jag inte åt efter klockan 18, eller när middagen nu äts.

Jag äter soygurt som kvällsmål. Eller frukt. Eller både och.

Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över!
  • Linda1976

ost
    ölkorv
    salami
    kokt ägg med caviar och lite majjo

Undvik carbs på kvällen... och helst under dagen också, iaf i form av spannmålsprodukter/ris/potatis 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • pluvdo

Gör morotsstavar och doppa i exempelvis tzatziki. Sådan görs ju med yoghurt, så den är ganska mager.

• Fridolino

Tackar snälla ni för tips! Vi äter middag vid 17-17.30 senast så man hinner  bli rätt hungrig på kvällen...

• Linda1976
    pluvdo skrev 2010-10-18 22:45:54 följande:
    Gör morotsstavar och doppa i exempelvis tzatziki. Sådan görs ju med yoghurt, så den är ganska mager.
    Det är inte fett man går upp i vikt av, utan kolhydrater. Kolhydrater frisätter insulinet, som i sin tur är fettbildade. 
  • pluvdo
    Linda1976 skrev 2010-10-18 23:02:47 följande:
    Det är inte fett man går upp i vikt av, utan kolhydrater. Kolhydrater frisätter insulinet, som i sin tur är fettbildade. 
    Haha jaja. Det är väl i alla fall inga kolhydrater i tzatziki och morot?
  • Mrs Statham

En bit riktigt mörk choklad, det är bra och nyttigt för kroppen Flört
    Tänker på en riskaka annars, eller ett glas yougurt med hallon? Ett ägg??

Har hört att man ska dra ner på kolhydratintaget efter 15 på dagen, men jag mår bäst av att äta precis det jag vill..

• Linda1976
    pluvdo skrev 2010-10-18 23:12:53 följande:
    Haha jaja. Det är väl i alla fall inga kolhydrater i tzatziki och morot?
    Om man ska vara petig? Morot innehåller 8 gram/100 gram och beroende på vilken yoghurt den är gjord på så innehåller tzatsikin ca 4 gram/100 gram. Eftersom du nu undrar, men det betyder ju inte att man inte ska äta den, s a s.
Svar på tråden Något nyttigt att snaska på??