• Skogsflickan

Förlossningsjournaler, vad står i dessa?

Jag fick barn den 19:e mars och vad jag förstått så får man med sig sina förlossningsjournaler när man åker hem från bb(?). Jag fick ingenting med mig hem utan ringde idag och beställde utdrag ur dom. Min undran är vad brukar det stå i dessa journaler? är så nyfiken så jag knappt kan vänta tills dom anländer. Jag är snittad planerat om det är ngn skillnad

Tack

• Svar på tråden Förlossningsjournaler, vad står i dessa?
  • Zirup

I mina står det lite vad jag har sagt när jag har ringt in, hur öppen jag har varit, att jag har fått lustgas och vilken %, var jag har spruckit och hur och med vad de har sytt. Lite sånt. Kul att ha som minne.

• J1983

Det står hur förlossningen gick till, på fackspråk och väldigt kortfattat, de flesta förlossningsjournaler verkar likna varandra rätt mycket vad jag har sett i alla fall men det är rätt kul att ha som minne.

• bizzziie

Hoppas det är ok att jag lånar tråden, ts?!

Kan man ringa (i så fall vem??) och begära ut förlossningsjournalen från första barnet föddes (4 år sedan)? Fick den aldrig då och jag har en massa frågor utan svar därifrån..

• Skogsflickan
    bizzziie skrev 2010-10-19 18:51:21 följande:
    Hoppas det är ok att jag lånar tråden, ts?!

Kan man ringa (i så fall vem??) och begära ut förlossningsjournalen från första barnet föddes (4 år sedan)? Fick den aldrig då och jag har en massa frågor utan svar därifrån..
    Låna på du, inga problem!

jag ringde sjukhuset jag födde på och frågade dom i växeln. jag sa att jag fick barn i mars och vilken avdelning jag låg på, då kopplade han mig till gynarkivet på sjukhuset. Hon sa att jag ska få min i veckan och det kommer rekommenderat och det följer med ett inbetalningskort på 60kr
Svar på tråden Förlossningsjournaler, vad står i dessa?