• millie01

När sluta era barn med nappflaska??

(Min dotter e 2,5 år o hon dricker ännu mjölk ur flaskan...)Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-19 07:30
    Ska ännu tillägga att hon nog kan dricka ur vanligt glas också.

• Svar på tråden När sluta era barn med nappflaska??
  • Pickeli

Vi slutade med nappflaskan väldigt tidigt, ungefär samtidigt som vi slutade med vällingen. Före 1 års ålder. Vi fortsatte och hade den i bilen,  och vid sängen ungefär fram till 1 års dagen (kanske någon månad efteråt) bara för att underlätta för sonen och för oss.

Nu är han 2 och jag tror inte han minns hur man dricker ur nappflaska. Varför har ni fortfarande nappflaskan kvar? Är det inte bökigt med disk osv? En pipmugg eller en sportflaska funkar väl lika bra? Går hon på fsk? Dricker hon ur vanligt glas där?

Jag anser nog att barn i den åldern bör kunna dricka ur vanligt glas vid den åldern, för att underlätta inför dagis osv.

Google it!
  • La Lola

Alma var 4 år.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • sarsparis

Sonen har alltid bara druckt välling hur flaskan, det slutade han med när han var 1 ½ år. Om din dotter nu dricker mjölj ur glas också är det ju bara att ta bort flaskan om du tycker det är dags.

• virre85

Vu slutade med välling och flaska för ca 1§

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • virre85
    virre85 skrev 2010-10-19 07:48:26 följande:
    Vu slutade med välling och flaska för ca 1§
    Tryckte iväg för tidigt
    Slutade med välling och flaska för 1½ mån sen då var sonen 2 år och 10 mån
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • straw2008

Vårt barn dricker välling 2 gånger om dagen ur flaska, ingen bråska att sluta :0) Dricker middagsmjölken ur pipmugg eller liknande.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • millie01
    Pickeli skrev 2010-10-19 07:41:42 följande:
    Vi slutade med nappflaskan väldigt tidigt, ungefär samtidigt som vi slutade med vällingen. Före 1 års ålder. Vi fortsatte och hade den i bilen,  och vid sängen ungefär fram till 1 års dagen (kanske någon månad efteråt) bara för att underlätta för sonen och för oss.

Nu är han 2 och jag tror inte han minns hur man dricker ur nappflaska. Varför har ni fortfarande nappflaskan kvar? Är det inte bökigt med disk osv? En pipmugg eller en sportflaska funkar väl lika bra? Går hon på fsk? Dricker hon ur vanligt glas där?

Jag anser nog att barn i den åldern bör kunna dricka ur vanligt glas vid den åldern, för att underlätta inför dagis osv.
    Vi har kvar nappflaskan av egentligen ingen vettig anledning alls,bara det att hon tycker om det...Hon KAN ju dricka bra ur glas! Men dricker då aldrig ett helt glas utan bara lite grann...får hon flaskan dricker hon rent en hel! alltså 2 dl. Hon går inte på fsk,men skulle hon göra d så skulle hon nog kunna dricka bara ur glas där!
  • Underbara ungar

Stora pojken va 3½ och tösen 1½ när vi tog bort vällingen för båda samtidigt.

Lillkillen får flaskan än, han är 10 månader.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Pickeli
    millie01 skrev 2010-10-19 07:54:01 följande:
    Vi har kvar nappflaskan av egentligen ingen vettig anledning alls,bara det att hon tycker om det...Hon KAN ju dricka bra ur glas! Men dricker då aldrig ett helt glas utan bara lite grann...får hon flaskan dricker hon rent en hel! alltså 2 dl. Hon går inte på fsk,men skulle hon göra d så skulle hon nog kunna dricka bara ur glas där!
    Jag skulle ta bort den isåfall. Ger du inte välling så behöver du ju ingen nappflaska!
    Google it!
  • 4mychildren

Slutade med flaskan vid 9 månader.

Svar på tråden När sluta era barn med nappflaska??