• smoolan

Peab nyproduktion - någon med erfarenhet?

Undrar om någon här har köpt hus/lägenhet av Peab och kan svara på hur det har varit. Hur är t ex standarden på bostäderna? Jag har bara erfarenhet av JM där jag upplever att standarden och finishen är väldigt bra.

• Svar på tråden Peab nyproduktion - någon med erfarenhet?
  • Agnes Grey

Bor i nyproduktion av PEAB, har tidigare bott i nyproduktion av JM. JM har helt klart en högre standard. Inget fel på PEAB, men "det lilla extra" saknas.

• smoolan

Hmmm det var som jag misstänkte då. Är det grundstandarden som är lägre eller även utförandet av jobbet? Man skulle ju kunna göra en del tillval menar jag. Men om de inte blir schysst gjorda så kan ju det kvitta.

• Agnes Grey

Både och skulle jag säga. Grundstandarden är bättre hos JM. JM har ett bättre utbud av tillval. Det går givetvis att hitta och välja egna produkter med PEAB också, men de tycks inte ha samma upparbetade rutiner kring tillval. Väljer man något utanför deras tillvalskatalog kostar det också därefter...

Även på punkten utförande vinner JM. Vi har den senaste tiden fört en diskussion med PEAB om ifall synliga spikhål i dörrkarmar kan anses vara förenligt med att de räknar bostaden som färdigställd.

Det låter som om jag är jättenegativ gentemot PEAB. Det är jag inte, även om jag önskar att det vore JM som byggt vår nuvarande bostad

• smoolan

Ja JM känns väldigt gediget. Peab är väl hyfsat nya på det där med privatbostäder, eller jag kanske har fel? De har kanske en hel del att lära fortfarande.

Nu blir jag ju så klart jättenyfiken om du bor i hus eller lgh. Vi har tittat lite på hus i Steningehöjden. Just nu bor vi i JM-lgh i stan.

• Agnes Grey

Jag skickar ett meddelande till dig. Är en aning hemlig

Svar på tråden Peab nyproduktion - någon med erfarenhet?