• JwJw

Bra/dåliga dagis i Gävle?

Är dags att söka det här med dagis och jag känner mig helt lost vilka är bra och vilka är dåliga? Kommer bo i södra bomhus så antingen ute i bomhus eller centralt då jag kommer plugga. Kom gärna med förslag :)

• Svar på tråden Bra/dåliga dagis i Gävle?
  • ninnione

Tänkte precis skriva samma fråga :) vi ska flytta till Gävle så jag väntar med spänning på om du får några svar. Fast för oss blir det centralt alt sätra som är aktuellt.

• JwJw
    ninnione skrev 2010-10-19 10:26:58 följande:
    Tänkte precis skriva samma fråga :) vi ska flytta till Gävle så jag väntar med spänning på om du får några svar. Fast för oss blir det centralt alt sätra som är aktuellt.
    haha =) så svårt det där med dagis, känns lite jobbigt att välja ett utan att veta något alls om hur det är på just det dagiset
  • ninnione

Vi hade supertur med stora tjejen. Hon har ett underbart dagis, men vi kan ju inte bo helt efter dagis heller men det är jättetråkigt att behöva byta ut det men hoppas ju få ett lika bra i Gävle också

• JwJw
    ninnione skrev 2010-10-19 11:05:35 följande:
    Vi hade supertur med stora tjejen. Hon har ett underbart dagis, men vi kan ju inte bo helt efter dagis heller men det är jättetråkigt att behöva byta ut det men hoppas ju få ett lika bra i Gävle också
    Ja tyvärr kan man ju inte det ;) hittade ett som heter lillmyran i bomhus men det ligger 1,3 km bort från radhuset och jag har ingen bil så det är lite beslutsångest ;D
  • ninnione

Vi har dagis 3-4 km bort nu, visserligen har vi bil men dryga km går du ju på 10-15 min o tar du buss till jobbet går det säkert en nära dagiset. Gillar man dagiset så är en km inte jättemycket kan jag tycka.

Cyklar du går det ju ännu fortare...

• Clavi

Vulken väg ska ni bo på?
    Solhjulet, masurgården och vikingagården är kanondagis alla tre.

• JwJw
    Clavi skrev 2010-10-19 15:36:18 följande:

Vulken väg ska ni bo på?
    Solhjulet, masurgården och vikingagården är kanondagis alla tre.

Skönt att höra det blir hövdingavägen vi skall bo på =)
  • JwJw
    ninnione skrev 2010-10-19 11:19:26 följande:
    Vi har dagis 3-4 km bort nu, visserligen har vi bil men dryga km går du ju på 10-15 min o tar du buss till jobbet går det säkert en nära dagiset. Gillar man dagiset så är en km inte jättemycket kan jag tycka.

Cyklar du går det ju ännu fortare...
    haha nä det är väl kanske inte de =) men inte jättekul dom månaderna på året då de är mycket snö och slask
  • Kinderägg
    ninnione skrev 2010-10-19 11:05:35 följande:
    I Sätra kan jag helt klart rekomendera I ur och skur Vinbärsgården, tycker det är helt suveränt. Det är tredje förskolan som jag har haft barn på och dom är helt klart bäst av dom tre.
  • ninnione

Jo vi står på kö till vinbärsgården, för där vet vi att vi vill hamna. Men de är ju sån kö dit...:( så kommer nog bli något emellan tyvärr

• Kinderägg

Ja det är ju tyvärr det, vi stod på överflytt i ca 1½ år innan vi fick komma dit. Vet dock nu att det var värt all väntan, barnen längtar dit när dom är lediga.

• Nummer2

Vi har högbergsgården på brynäs och är kanon nöjda. bästa förskolan som finns.
    Vi bor dock i bomhus och det är väll mindre praktiskt men brukar funka bra ändå eftersom vi båda passerar brynäs på väg till till jobbet.
    var i samma situation för drygt 2,5 år sen när vi flyttade hit och hade tur som blev nöjda.

It`s a darn poor mind that can only think of one way to spell a word
  • Kinderägg
    Nummer2 skrev 2010-11-15 19:33:16 följande:
    Vi har högbergsgården på brynäs och är kanon nöjda. bästa förskolan som finns.
    Vi bor dock i bomhus och det är väll mindre praktiskt men brukar funka bra ändå eftersom vi båda passerar brynäs på väg till till jobbet.
    var i samma situation för drygt 2,5 år sen när vi flyttade hit och hade tur som blev nöjda.
    Har också haft mina på Högbersgården ett tag.
  • ninnione
    Kinderägg skrev 2010-11-15 19:30:17 följande:
    Ja det är ju tyvärr det, vi stod på överflytt i ca 1½ år innan vi fick komma dit. Vet dock nu att det var värt all väntan, barnen längtar dit när dom är lediga.
    ja lilla tjejen får ju ta med sin köpoäng som vi hade i älvkarlyby kommun så hon kommer ju säkert bli erbjuden innan storasyster, men tror också vi skulle bli nöjda om/ när vi får en plats där.

ett sånt dagis som barn frågar efter under lediga dagar hade vi förr också, så hon kommer nog sakna det. men de skulle vara toppen om vi kommer in på vinbärsgården sen åsså. både för att jag vill ha ett ur o skur o för att vi kommer bo några hundra meter därifrån :)
  • Kinderägg

Då kommer ni kanske bo i samma område som oss med andra ord. Vi bor så pass nära att när jag sitter i soffan hemma så ser jag barnen när dom leker på gården.

• ninnione

Riktigt så nära blir det inte, men i de rosa husen :) hur gamla är dina? Kanske ses på lekparken, hihi

Svar på tråden Bra/dåliga dagis i Gävle?