• SunnyBunny

Byte av batteri av bankdosa SWEDBANK

Bytte batteri i min dosa idag, men hur jag än gör så står den på med varenda symbol och den går varken stänga av eller trycka på nån knapp. Nån som varit med om det? Vad kan jag gör för fel?

• Svar på tråden Byte av batteri av bankdosa SWEDBANK
  • Mymlan80

Jag tror inte man ska byta batterierna. har för mig att de sa att om batterierna tog slut skulle man gå till sitt bankontor och få en ny dosa.

Välkommen Liten 091203
  • SunnyBunny
    Mymlan80 skrev 2010-10-19 10:59:50 följande:
    Jag tror inte man ska byta batterierna. har för mig att de sa att om batterierna tog slut skulle man gå till sitt bankontor och få en ny dosa.
    Jasså? På deras hemsida står det om byte av batteri? Därför trodde jag såklart man var tvungen och fixa det själv.
  • BeccaStina

När batterierna dog sist i min bankdosa tog jag den till närmsta swedbank och fick en helt ny, tror inte precis som inlägget ovan att du ska byta själv

beccastina.blogg.se - mamma till Theodore 080805
  • AngelOfHarlem
    SunnyBunny skrev 2010-10-19 11:01:17 följande:
    Jasså? På deras hemsida står det om byte av batteri? Därför trodde jag såklart man var tvungen och fixa det själv.
    Jag var inne med min bankdosa förra veckan. Dom byter bara ut dom nuförtiden. Det kanske dom ska skriva på sin hemsida. Jag beställde också nya batterier först, men det funkade inte ändå.
  • jeeri74

Jag har bytt batteri i min gamla dosa, sen som är platt (den nya varianten är lite "bulligare" och där kan man inte byta batteri). Det funkade bra då, men sist jag bytte blev det som för dig, SunnyBunny så jag fick en ny.
    Är du säker på att det är rätt batteri?

• MariaV84

Det finns ju olika dosor, kan det vara olika beroende på vilken man har?
    Själv så gick ja till swedbank och de sa att ja skulle byta batteriet själv.

• SunnyBunny
    jeeri74 skrev 2010-10-19 11:04:46 följande:
    Jag har bytt batteri i min gamla dosa, sen som är platt (den nya varianten är lite "bulligare" och där kan man inte byta batteri). Det funkade bra då, men sist jag bytte blev det som för dig, SunnyBunny så jag fick en ny.
    Är du säker på att det är rätt batteri?
    Ja jag har den svart gråa platta. Ja det är rätt batteri, tog med mig den gamla när jag köpte ny.
  • SunnyBunny
    AngelOfHarlem skrev 2010-10-19 11:02:47 följande:
    Jag var inne med min bankdosa förra veckan. Dom byter bara ut dom nuförtiden. Det kanske dom ska skriva på sin hemsida. Jag beställde också nya batterier först, men det funkade inte ändå.
    Ja det borde dem i så fall! Om det är så får de ge mig 20 kr för det nya ha! För såklart tror man att det är nåt man gör själv när det står byta batteri och man kan t.o.m beställa från dem nytt!
  • SunnyBunny
    MariaV84 skrev 2010-10-19 11:04:48 följande:
    Det finns ju olika dosor, kan det vara olika beroende på vilken man har?
    Själv så gick ja till swedbank och de sa att ja skulle byta batteriet själv.
    Vilken dosa har du?
  • MariaV84
    SunnyBunny skrev 2010-10-19 11:07:21 följande:
    Ja jag har den svart gråa platta. Ja det är rätt batteri, tog med mig den gamla när jag köpte ny.
    Det var den jag fick byta på själv.. så du har säkert gjort rätt, testa ta ut batteriet ett tag sen sätt i det igen. Om de inte funkar då så gå till banken så får du säkert en ny.
  • SunnyBunny
    MariaV84 skrev 2010-10-19 11:10:54 följande:
    Det var den jag fick byta på själv.. så du har säkert gjort rätt, testa ta ut batteriet ett tag sen sätt i det igen. Om de inte funkar då så gå till banken så får du säkert en ny.
    Ja jag får göra det. Var precis inne i stan så man har ju inte så stor lust och åka in till banken igen *suck* Och inga pengar för man kan inte föra över några haha..tänk så handikappad man blir när nåt går sönder! <Nu önskar man att man fixa lösen till telefonbanken!
  • Hoppfull84

har cokså bytt mitt batteri utan problem. men är det nu fel på dosan är det bara att lämna in till banken så får du en ny utan kostnad, du kan ju be att få behålla batteriet iaf så du inte kastat bort pengarna i onödan.

• SunnyBunny

Tack för svaren! Bara åka in till stan igen då......

Svar på tråden Byte av batteri av bankdosa SWEDBANK