Man kan som bonusförälder aldrig göra rätt!
Jag e så trött på att man som bonusförälder aldrig kan göra rätt enligt vissa människor.
Om man inte lägger sig i uppfostran eller hjälper till med det vardagliga hemma med bonusbarnen så e det fel för man ska inte göra skillnad på barnen hemma för alla ska känna sig lika älskade o bli behandlade lika oavsett om det e dina egna barn eller bonusbarn.
Men om man sen vänder på det o försöker ta ett föräldrar ansvar för sina bonusar o behandla dem som man behandlar sina egna då e det oxå fel.
Man får inte behandla barnen som sina egna för att det e ju inte dina barn utan dom har en mamma o då lägger man sig i o ska låta föräldrarna bestämma.
Hur ska man egentligen bete sig som bonusförälder?
Man får inte följa med på möten om barnen i skolan men om jag inte engagerar mig i läxlasning e jag en dålig bonusförälder o min inkomst ska räknas in när man räknar ut barnomsorgskostnaden.
Hur kommer det sig att som bonusförälder har man bara plikter men inga rättigheter?
Om man inte får några rättigheter så tycker jag man ska ta bort plikterna.
Man kan engagera sig så mycket som man själv vill o ända va en bra bonusförälder.
O ni som inte tycker att det e skillnad på dina o andras barn kan ju inte veta vad äkta känslor e!
Mina bonusbarn e så stora 8 o 10 år så dom förstår att vårat gemensamma barn e mitt men att dom har en annan mamma o att det e olika känslor.underskatta inte barn dom e inte dumma!
Jag o mina bonusar har en annan sorts kärlek till varann än jag har för min dotter o det vet dom oxå o det e inget dom lider av útan snarare påpekar själva inget som jag påpekar för dom alltså.Jag tror inte mina bonusar skulle vilja att deras mamma träffade nån ny kille med barn som hon kan ha samma känslor för som för dom.Så vänd på det o se det ur barnens synvinkel vill man att ens mamma ska ha samma känslor för sin killes barn som för en själv?
O innan jag får en massa påhopp så gör vi ingen skillnad på barnen utan alla e lika mycket med i familjen men barnen förstår skillnad på bio o bonus dom älskar ju självklart sin mamma mer än mig.
Det e snarare så att alla regler för hur man ska o inte ska bete sig som bonusförälder förstör o gör bonusföräldrar så förvirrade att dom inte vågar va naturliga med sina bonusbarn o då blir det svårt att leva ihop!
Låt folk leva som det passar dom bäst då kan man nog få fler glada o fungerande bonusfamiljer =).