• KretaJo

Hur lång tid innan magen blir hyfsat fast igen?

Jag vet att jag är tidigt ute, men jag vill ändå få en liten bild... Jag födde sonen med kejsarsnitt för 2 veckor sedan och har tappat 9 av 10 gravidkilon. Dock är magen fortfarande ganska plufsig och osnygg. Hur lång tid tar det innan den fastar till sig igen? Jag får ju inte träna den än på ganska länge, men annan träning, hur är det med det? Går det bra att jogga, t ex? Eller köra rump- och benövningar?

Jag har ett kejsarsnitt bakom mig också, men jag minns inte hur det var.

• Svar på tråden Hur lång tid innan magen blir hyfsat fast igen?
  • Nadjis

Min mage var som en "bulldeg" efter snittet. Trots att jag gått ner mer än det jag gick upp. Man får låta det ta lite tid, men efter 7-8 månader såg min mage ut precis som innan. Men redan efter 2 månader kommer den säkert blivit mycket fastare, men jag som fött på båda vis inser att efter en vaginalförlossning återhämtar sig magen fortare. Kanske tar det lägnre tid efter två snitt än efter ett.. det vet jag inte.

• LillaFlingan

när du snittas så skärs ju bukmuskulaturen av... därav längre läkníngstid.

tror du bör vänta minst 3mån innan du börjar träna-träna.
    och har du haft besvär med foglossning så är hoppa o studsa INGEN bra träning..

• ladysoul77

Med min första dotter tog det åtminstone 8-9 månader innan magen såg OK ut. Efter ett år så var magen "i form".. Efter denna graviditet ser magen fortfarande väldigt degig ut 7 månader efter och det vete f-n om det kommer bli bättre än så här. JAg har gått upp c.a 30 kg båda mina graviditeter och fött två stora barn, så dina förutsättningar är nog bättre än minaGlad 

• Ceciliaaa

Jag har också fött ett stort barn, han är nio månader nu och min mage är fortfarande som en bulldeg. Dock gick jag upp lite mer än 30 kilo och har ungefär 9 kvar. Så min mage kommer nog aldrig bli fast igen Tungan ute

• bambigirl

Fyra och tre år är mina barn. Väntar fortfarande på att degmagen ska försvinna. Väger 4 kg mindre nu än innan jag blev gravid.

• KretaJo

Vilka hoppingivare ni  är, tjejer ;). Äh, jag får väl avvakta ett par, tre månader och sen kanske träna lite. Jag fick ju ingen stor viktuppgång och sist blev magen normal igen. Minns bara inte hur lång tid det tog. Skönt att det är vinter ;).

Svar på tråden Hur lång tid innan magen blir hyfsat fast igen?