• FiaPer

NYKÖPING

Nyinflyttad mammaledig i Nyköping och söker lite umgänge för att göra tiden som hemmamamma lite roligare och även för att kunna hitta lite nya bekantskaper för oss som familj. 
    Vi är mamma 25, pappa 29 med en son på 4,1/2 och en på 7 månader.

Skriv gärna en rad!  

• Svar på tråden NYKÖPING
  • annakh

Hej!

Är snart i er sits, vi flyttar från Umeå till Nyköping i December. Sambon har fått nytt jobb och jag är föräldraledig med vår son som är två månader och behöver hitta andra mammor att rulla barnvagn med och hitta på annat  kul med.

/Anna 

• Minoo

Hej!
    Uppvuxen i Nyköping, bor just nu en bit utanför i Oxelösund!
    Men vårat hus ligger ute för försäljning o vi vill tillbaka till Nyköping :)
    Sambon har två pojkar på 11 och 7 år som är hos oss varannan vecka, sen
    ett tidigare äktenskap..
    Jag är gravid med våran första just nu och är i v 21 :)

• annakh

Ahh, så bra någon från krokarna, grattis till den lille om är på g minoo :)

Vi vet egentligen inte vad vi gett oss in på, var i Nyköping för första gången förra veckan och kikade på lägenheter. Spontant tycker jag det ser ut som en trevlig stad. Och efter lite strul har vi fått tag på en hyresrätt på Isaksdal till och börja med.

• Minoo

Tack och grattis till er med :)

Hehe okej.. Jaa, det är en trevlig stad, om man bor i rätt områden men så är det ju egentligen i alla städer :)
    Jahaja, var i Isaksdal om man får fråga? Har en vän som bor på Höglundavägen med sin karl o deras lilla dotter, och dom trivs jättebra!
    Just Höglundavägen har ju väldigt stora lägenheter vilket kan va bra.. :)
    Har en vän som flyttade därifrån med sin karl då det blev för dyrt för dom.. Dom hade en trea där, kommer inte ihåg vad hyran var men det blev för mycket.. Men dom trivdes bra där!

Områdena man inte vill bo på (dom flesta iaf) är väl Brandkärr (ganska nära Isaksdal) och ett litet område på Arnö ca 4,5 km från stan som heter Herrhagen... Det är väl lite betongdjungelvarning där, annars är det fint i stan :)

• FiaPer

Men hej å vad roligt att ni har skrivit! Det var tyst här så länge så jag trodde inte att det var någon som skulle svara

annakh- Spännande att flytta till ny stad, Vi flyttade också till Nyköping utan allt för mycket efterforskningar innan. Vi bor i området Högbrunn då vi hade turen att hitta ett radhus som var dödsbo och omedelbar inflyttning vilket fungerade kanon för oss. Då vi gärna ville komma på plats innan yngsta sonen kikade ut.
    Ser att du har fått bra tips av Minoo om områden och sånt. Så svårt att veta allt sånt innan. Men det är ju perfekt att ni har hittat en hyres till att börja med. Alltid lättare att bilda sig en uppfattning efter att ha kikat runt lite. 
    Vad jag har förstått så finns det ändå många fina hus ganska nära centrum om man vill ha det, utkanterna av stan vet jag inte så mycket om än.  

Minoo: Grattis till bebben i magen! Vart letar ni boende nu då i Nyköping?

• annakh

Ja det blir verkligen spännande att komma till en ny stad, sitter just nu och jobbar på att hitta en flyttfirma som vill jobba i mellandagarna, verkar inte helt enkelt men förhoppningsvis ska vi få flytten som vi vill tillslut.

Minoo det är just en 3a på Höglundavägen vi ska flytta till. Enda problemet är att vi blir utan hiss men förhoppningsvis går det bra att böka med barnvagnen då det bara är en halvtrappa upp.

Jag ser fram emot en guidad tur i vår nya hemstad i januari :)

• FiaPer

Aha , ja det lät inte som det lättaste. Speciellt inte till rimliga pengar, flyttfirmor kan ju verkligen ta betalt tyvärr. :-/

Tanken slog mig plötsligt att i januari är det nästan 1 år vi har bott i Nyköping och jag räknar mig ändå fortfarande som nyinflyttad

• annakh

Då är äntligen allt klart, den 3e januari flyttar vi in och lägenhetskontrakt är påskrivet så nu kan vi slappna av och invänta Hugos första jul. Sen börjar vårt nya liv, skönt tycker jag som kommer lite närmre min familj även om det är en bit mellan nyköping och göteborg så är det ju betydligt närmre än från umeå.

Jo det tar ju ett tag att bo in sig i en ny stad så jag förstår att du fortfarande känner dig som nyinflyttad, efter 3 år i umeå så känns det fortfarande inte riktigt som hemma.

Nu blir det lördagspromenad i vinterkylan. 

• annakh

Hallå igen!

Då var man nyköpingsbo sen en vecka och idag börjar vardagslivet efter en månad med hela familjen ledig. Nu är det bara jag och Hugo hela dagarna så nu måste vi ut och aktivera oss. Startar med babysim och invägning på BVC idag.

• Stjärnstoft

Kul med nya Sörmlänningar :)
    För fyra år sen var jag i er sits. Vi flyttade ner från Uppsala till Nypan.
    Först hyrde vi lgh i Harg och sen tre år har vi hus en bit utanför stan i Buskhyttan.
    Våra små är 4 och 6.
    Hoppas ni ska trivas i stan. Jag stortrivs och vill inte flytta härifrån.

• FiaPer

Länge sen jag skrev här! Hur går det för er annakh? Har ni kommit i ordning än? Här hemma är det förkylda ungar men när det börjar vända så är tanken att vi ska börja gå på ÖF i stan igen. Ja stora killen ska ju tillbaka till dagis igen men nu måste den lilla få lite mer stimulans. Han är en nyfiken upptäckare som främst tycker att andra i hans storlek är mest spännande, sen om det är hundar, katter eller barn verkar spela mindre roll ;)

• annakh

hej, jo vi börjar vänja oss vid livet och börjar få ordning i lägenheten. Jag tror det blir riktigt bra det här. Har som sagt redan börjat med baby sim och även provat lite babysång/rytmik på ÖF. Det är alltid skönt att komma ut och träffa lite människor på dagarna så det inte bara är jag och lillkillen hela dagarna. 

vi hörs

• vimica

Hej! Har precis flyttat hit till Nyköping till min sambo och letar efter nya bekantskaper :) Min sambo har två pojkar som han är varannan vecka pappa till och vi känner inte så många andra småbarnsföräldrar så vore kul att hitta några! Pojkarna är 6 och 10 i år! Hör av dig :)

Svar på tråden NYKÖPING