• Johanna77

sf mått i vecka 29.......

Var hos min barnmorska idag. Hon mätte min mage å fick ett sf mått på 33,5.. Jag e i v29. livmorden har vuxit 5 cm på 4 veckor...inte konstigt att man har haft ont i magen!!

Va har ni andra i ca v29 för sf mått???

Älskar min Joachim....nu ska han bli storebror !!!
  • Svar på tråden sf mått i vecka 29.......
  • FitoreHasani

Jag hade 27 cm i vecka 29. Barnmorskan beräknade att jag  kommer ha sf 34 cm lagom till bf. Du har nog vuxit ganska snabbt

• Jossofräs

När jag väntade min dotter hade jag alltid samma cm som fullgångna veckor fram till vecka 36 då hade jag samma två mätningar i rad och sen stannade det helt. Så i vecka 29 hade jag 29 i mått med henne.

Bebisen jag väntar nu har jag bara hunnit mäta en gång, Då hade jag gått 24 fulla veckor och hade sf mått 24 också, så det verkar som att jag kommer följa samma kurva även den här gången.

• Lilltindra

Jag har också vuxit snabbt. I v 29+3 hade jag sf-mått på 33 och i v 33+3 var det 38 cm trots att hon är fixerad (trodde det skulle sjunka då). Igår (33+6) konstaterades det att hon är 7% större än genomsnittet och att jag har mycket fostervatten. Så det är kominationen av det som gör måttet stort...

• JulieL

Oj... Jag kommer inte ihåg vad hade jag för mått i v. 29, men jag är i v. 38 nu och har sf-mått 32 cm. Det växer cirka 1 cm på 2 veckor och barnmorska sa att det är normalt.

• 3 barns mamma84

Sf mått vecka 29+6 var 33cm för tredje barnet beräknas bli en stor kille
    Sf mått vecka 30 var 34cm för andra graviditeten han blev stor
    Sf mått vecka 29 var 30cmhon blev normal stor första barnet

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kazeer

I första graviditeten var SF-måttet 31 cm i vecka 27+ och 35 cm i vecka 31+.

I andra graviditeten följde SF-måttet i stort sett graviditetsveckan, så det var 29 cm i vecka 29, 31 cm i vecka 31.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Nannafia

Fjärde barnet, v 29+2 SF-mått 27 cm. Men det kan ju bero mycket på hur barnet ligger i magen, mängden fostervatten, vilken form livmodern samt hur lång/kort överkropp du själv har. Så det kan ju variera ganska mycket. Kramis

Svar på tråden sf mått i vecka 29.......