• hjert

socionom, socialpedagog eller annan som vill hjälpa förening ideelt

Hej, söker socionomer, socialpedagoger, beteendevetare eller andra människor som brinner för att hjälpa andra. Vi är en förening som ger stöd till föräldrar som har barn med missbruk, adhd, kriminalitet mm och söker fler som vill hjälpa vår förening framåt genom att arbeta ideelt.
    Hur mkt beror helt på dig själv, hur mkt tid och kraft du har, men vill du och är en person som passar med övriga föreningen så kan du få ha ansvar över distriktet där du bor.

Garanterat en merit både för din personliga utveckling och för cv:t.

För mer info maila mig på [email protected] eller skriv här så hör jag av mig!

• Svar på tråden socionom, socialpedagog eller annan som vill hjälpa förening ideelt
  • Annelis Mamma

Hej !!

Jag hjälper gärna till. Skiv din mailadress i min inkorg så mailar jag dig och berättar lite om mig själv.
    Brinner verkligen för att hjälpa andra.

• Annelis Mamma

Sorry blev för ivrig .. detta är precis de ja letat efter.
    Mailar dig.

• Pildi
    hjert skrev 2010-10-22 09:43:00 följande:

Puffar lite

Vilken stad? Jag är socionom, jobbar heltid och har inte så mycket tid över men kan tänka mig att engagera mig lite.. Du kan inboxa mig!
  • iii

Jag undrar också vilka städer det gäller? Och hur arbetet kan se ut? Är socionom och vill gärna engagera mig om jag har möjlighet. Inboxa gärna.

• Veritas18

Låter jätteintressant. Undrar också vilka städer och område det gäller. Är en f.d psykologistudent och skulle jättegärna hjälpa till. Skicka ett medd bara ;)

• hjert

Har nu inboxat er, ni kan väl bara höra av er till mig om ni skuller vara vidare intresserade så ringer jag gärna upp er och berättar mer:)
    Paulii- försökte inboxa dig men det gick inte o skicka till dig. Men min tanke är att du ska vara aktiv i din egen stad där du bor, jag finns i Vänersborg, men föreningen söker aktiva i hela Sverige:)

• Veritas18

Vad konstigt! Har fixat nu mina inställningar. Hoppas att det går. Jag bor iaf i Södertälje.

• MarieF

Vill också ha mer information.
    Jobbar som specialpedaog.

• hjert

Har inboxat er, hör som sagt gärna av er, ha det gott/ Jessica

• hjert

Kan ju nämna så att ni vet lite mer att många mailar, och bara behöver någon att prata med. Det kan handla om att allt från att ett barn tagit sitt liv, till att man just upptäckt att ens barn andvänt droger eller att man haft en stor konflikt hemma, så då får man svara på mail, eller inlägg på forumet. Vill man ha samtal så kan man utföra det i sin stad (om man har tillräckligt med kompetens för det), tycker man att det är roligare med marknadsföringen och  vill vara den som tar kontakt med media eller jobba med att nå ut till föräldrarna så får man göra det. Vi är som sagt tacksamma för all hjälp vi kan få.
    Är ni intresserade av att vara aktiva i styrelsen så är det också välkommet.
    Det är svårt att berätta allt på mail så jag ringer gärna upp o berättar mer om oss och vad vi gör:)

• citrus

Hej, jag håller på och läser till beteendevetare, har funderat på att gå med i ett mentor program för ungdomar. Men ännu inte tagit det steget. Vill gärna jobba ideelt och skaffa mig erfarenhet för att senare kunna jobba på heltid med det jag brinner för. Inboxa mig gärna om mer info.
    Med vänliga hälsningar.

Svar på tråden socionom, socialpedagog eller annan som vill hjälpa förening ideelt