• Fam SuorantaDahl

Röd & svullen runt sporren... (Hund)

Klippte precis klorna på hunden. Då såg att de rött & svullet på en av hans sporrar. Jag fick inte ens röra den. Den står lite mer ut än den andra. Nån av era hundar som haft de?

• Svar på tråden Röd & svullen runt sporren... (Hund)
  • Jezamine
    Fam SuorantaDahl skrev 2010-10-19 18:16:42 följande:
    Klippte precis klorna på hunden. Då såg att de rött & svullet på en av hans sporrar. Jag fick inte ens röra den. Den står lite mer ut än den andra. Nån av era hundar som haft de?
    Har han vrickat den?
    Jag är INTE avstängd
  • Fam SuorantaDahl

Vet inte, får inte ens röra den utan att han tjuter. Men han tycker inte alls om att klippa klorna. Så jag vet inte om han låter lika mycke som de gör ont egentligen. Eller om de är för att jag klipper klorna oxå.

• Astarte

Min hund hade så nyligen och då var det svamp. Det är ju jättelätt att de får svamp när det är så blött. Är det rött under tassen också? Hpll lite koll, för min hund började det som en svullen sporre och sedan blir tassen snart röd.

• Impega

Han kan ju ha fastnat i med sporren om han varit ute och sprungit i skogen. Om du är orolig så låt en veterinär kika på det för säkerhetsskull.

Kan ju oxå vara så att själv klon gått sönder och sånt är riktigt smärtsamt för hunden. 

• dezibel

Min schäfer knäckte klon väldigt långt ner så det syntes inte. Han blev också röd,svullen och hade ont. Vi fick låta veterinären operera bort klon.

Svar på tråden Röd & svullen runt sporren... (Hund)