• molntussa

Kostnad parkering på Karolinska, Huddinge?

Är det någon här inne som vet vad det kostar med parkering på Karolinska i Huddinge? Vi planerar nämligen att ta bilen dit vid förlossningen och vill veta så att vi kan förbereda med mynt osv /ifall kort inte skulle fungera i deras biljettautomater...

Och vart är den närmaste parkeringen?

Tack !! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Kostnad parkering på Karolinska, Huddinge?
  • Hanniz84

hmm, 8kr /timmen tror jag det kostar... så blir ju ganska dyrt att stå... har för mej att dom sa det fanns en parkering som va gratis, eller billgare en bit bort... vart exakt den ligger vå¨gar jag inte svara på..
    går väl ha bilen i Flempan C, eller vid tåget oxå... men det vettefan om jag skulle vilja... vill gärna ha en hel bil att åka hem i
    kort funkar på sjukhuset... man drar det när man kommer dit, o sen när man åker hem.. smidigt!

finns ju nere i garaget, o där är det inte så långt till förlossninge...

men ring förlossningen annars...dom kan säkert ge bättre tips o svar än mej..

Isa <3
  • Astrid83

Deras kortbetalning har alltid funkat de ggr jag varit där, så det borde inte vara några problem. Om man ska till förlossningen är det en speciell infart, står skyltat. Har själv inte varit där än men hoppas på att få åka snart Har för mig att det kostar 8 kr/timme....om jag inte minns helt galet. 

• molntussa
    Hanniz84 skrev 2010-10-19 18:53:53 följande:
    hmm, 8kr /timmen tror jag det kostar... så blir ju ganska dyrt att stå... har för mej att dom sa det fanns en parkering som va gratis, eller billgare en bit bort... vart exakt den ligger vå¨gar jag inte svara på..
    går väl ha bilen i Flempan C, eller vid tåget oxå... men det vettefan om jag skulle vilja... vill gärna ha en hel bil att åka hem i
    kort funkar på sjukhuset... man drar det när man kommer dit, o sen när man åker hem.. smidigt!

finns ju nere i garaget, o där är det inte så långt till förlossninge...

men ring förlossningen annars...dom kan säkert ge bättre tips o svar än mej..
    Hmm ok, ja 8kr/timmen kan ju lätt bli en hel del om förlossningen drar ut på tiden och vi ska ligga kvar där. Jag får nog ringa och kolla med dom, man tycker ju att de borde ha en maxtaxa per dygn eller så..

Nää man vill nog inte ha den vid tåget eller centrum Skrattande

Tack för svaret iaf !!
  • Hanniz84
    Astrid83 skrev 2010-10-19 18:56:28 följande:
    Deras kortbetalning har alltid funkat de ggr jag varit där, så det borde inte vara några problem. Om man ska till förlossningen är det en speciell infart, står skyltat. Har själv inte varit där än men hoppas på att få åka snart Har för mig att det kostar 8 kr/timme....om jag inte minns helt galet. 
    tror inte att det går att stå där man åker in till förlossningen... är bara "dumpa av" plats där... det är på samma infart som ambulans/akut 
    men det ska finnas ett par parkeringar som är billiga/kostnadfria nånstans runt där.... dom berättade det på förlossningsföreläsningen
    Isa <3
  • molntussa
    Astrid83 skrev 2010-10-19 18:56:28 följande:
    Tack!!

- Håller tummarna för att du får åka in snart då! Glad
  • Astrid83
    Hanniz84 skrev 2010-10-19 18:58:27 följande:
    tror inte att det går att stå där man åker in till förlossningen... är bara "dumpa av" plats där... det är på samma infart som ambulans/akut 
    men det ska finnas ett par parkeringar som är billiga/kostnadfria nånstans runt där.... dom berättade det på förlossningsföreläsningen
    Aha....oj då...trodde man kunde parkera där också.  Har inte undersökt det så noga. Men tack för infon! Förhoppningsvis kanske vi kan få skjuts in av barnvakten.
    molntussa skrev 2010-10-19 18:58:43 följande:
    Tack!!

- Håller tummarna för att du får åka in snart då! Glad
    Ja jag hade ju inte helt koll själv, men varsågod Tack, hoppas också..
  • Mamma Mu 03

Det finns en gratisparkering vid tågstationen strax nedanför Sjukhuset. Då kan ju mannen lämpa av dig vid förlossningen och sen åka ner och parkera. Tar kanske fem minuter att gå därifrån. Man åker ner mot Polisen och tingsrätten och sen är parkeringen på höger sida.
    Står där nästan varje dag, och har aldrig haft några problem.

Svar på tråden Kostnad parkering på Karolinska, Huddinge?