• Anonym

är det något knas om min bebis älskar och njuter av att bli kittlad?

en mamma sa till mig att barn inte ska njuta av att bli kittlade utan bli besvärade av det... min ÄLSKAR det...... är det konstigt då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-19 20:26
    Låt mig förtydliga :)

Han drar undan benet men ler och skrattar och verkar tycka det är kul. Håller vi honom och kittlar honom i sidan så skrattar han hejdlöst. Inget gnäll eller gråt alltså.

Han är 6,5 månad.

• Svar på tråden är det något knas om min bebis älskar och njuter av att bli kittlad?
  • oOLillaJagOo

Ditt barn är väl helt enkelt inte kittlig utan tycker att det är skönt? Lika som vissa befinner sig i himmelriket om dom får fotmassage - medans andra kan sparka ihjäl folk för att det kittlas nåt fruktansvärt. Eller har jag fel?

• iolanthe

Det är väl olika från barn till barn kanske?

Själv har jag inte kittlat mina förrän dom kunnat ta sig undan själv, läste nånstans att man ska inte kittla bebisar därför att även om det är kul så är det även otrevligt och dom kan inte förflytta sig bort om dom vill.

• Anonym

Han drar undan benet men ler och skrattar och verkar tycka det är kul. Håller vi honom och kittlar honom i sidan så skrattar han hejdlöst. Inget gnäll eller gråt alltså.

Han är 6,5 månad. 

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-19 20:26:21 följande:

Han är 6,5 månad. 
    Men man brukar väl skratta när man blir kittlad, även om man inte tycker om det?
  • KattenKorven

Kan det inte vara så att han gillar själva buset? Vi busar jättemycket på samma sätt med vår dotter som är 11 månader. Hon skrattar också och blir väldigt glad.

• Anonym

Jag har väl aldrig varit med om att ett barn INTE har skrattat när man kittlat dem, vilket INTE betyder att de tycker om att bli kittlade.

• Anonym

Min 6 månaders bebis är också otroligt kittlig. Jag kittlar han under armarna ibland, håller absolut inte fast han och kittlar inte länge men han skrattar också hejdlöst. Men egentligen borde man väll inte kittla allt för ofta för att dom kissar ju, ja jag vet bebisar har blöjor men ändå

• Babiedoll

Nu är vår dotter lite äldre (15 mån)
    Men hon älskar att bli kittlad. Hon drar också undan benen. Men när man har slutat kittla, så sträcker hon ut benet emot en så att man ska börja igen...

• iolanthe
    Anonym skrev 2010-10-19 20:26:21 följande:

Han är 6,5 månad. 
    Men bara för att man skrattar betyder inte att man tycker om det. Vår 4-åring vill också bli kittlad och skrattar som en tok, samtidigt som hon skriker sluta och krånglar sig ur. Sen kommer hon givetvis tillbaka och vill bli kittlad igen, men jag är alltid supernoga med att inte hålla fast henne och så slutar jag alltid efter några sekunder, just för att det är både kul och obehagligt samtidigt. Jag minns själv hur obehagligt det var om man blev fasthållen och kittlad, fastän jag skrattade ville jag att dom skulle sluta.
  • Skogsflickan

Min 7 månaders ÄLSKAR det och har gjort så i två månader..Han kiknar av skratt, vänder sig bort för att sekunden efter vända sig tillbaks o ligger sen o väntar på nästa kittling..Aldrig hört talas om att det ska vara skadligt eller blaha,blaha och alla jag umgås med är allt från läkare,sjuksköterskor och flerbarnsföräldrar och har även dom kittlat sina små

• Livisu
    Anonym skrev 2010-10-19 20:31:09 följande:
    Jag har väl aldrig varit med om att ett barn INTE har skrattat när man kittlat dem, vilket INTE betyder att de tycker om att bli kittlade.
    Inte betyder eller inte behöver betyda att de tycker om att bli kittlade?
Svar på tråden är det något knas om min bebis älskar och njuter av att bli kittlad?