• MorAnna79

Tjejkväll/kalas för 9 åring- vad göra?

Vi ska ha tjejkväll/kalas fär vår 9 åriga dotter på fre. Hon har bjudit kompisar och sammanlagt kommer 12 tjejer. Någon som har tips på vad man kan göra? vi ska bjuda på korv m bröd, glass och snacks..

• Svar på tråden Tjejkväll/kalas för 9 åring- vad göra?
  • Helena77

Ni skulle kunna bjuda på hemmagjord pizza...ge alla varsin degklump och ha olika tillbehör som ost,skinka,ananas,räkor,svamp i skålar och låt dom göra sin egen pizza.

Har ni singstar eller liknande kan man ju tävla lite.Annars kan man kanske hyra/låna singstar eller typ wii sports.

Kolla på film och äta snacks.

• La Lola

Har hon inga ideér själv?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Fam Eklund

Nåt typiskt tjejspel kanske och nån tjejfilm typ Bratz, Hannah Montana , HSM eller nåt sånt.

Vi gjorde så när vår dotter hade pyjamasparty me tjejkompisar sina, dom spelade först "tjejsnack", "Barncharader" och sen kolla dom på film , prata mycke hemlisar och mycke fnitter blev det men dom hade roligt.

• Lallamen

Ser att kalaset är över för längesedan men det kan ju vara andra som kikar i tråden.
    När min brorsdotter fyllde 9 år hjälpte jag till och då gjorde alla sin egen minitårta. Det blev väldigt populärt.
    Köpte färdiga bottnar men man kan ju också baka ett par rulltårtebottnar och så tog vi ut minitårtbottnar med ett glas. Så hade vi några olika fyllningar (chokladpudding, något smaksatt "fluff", jordgubbssylt, mosad banan, vaniljsås) så de kunde välja det de gillade bäst. Efter att ha täckt dem med marispan fick de sedan gå loss och dekorera bäst de ville. På bl.a. www.kakburken.se finns mängder med olika färger och grejer som är kul att ha när man gör tårtor och sedan kan man ju ha godis, strössel, frukt, kristyr osv. Min ungar tycker mycket om glitterfärger och guld och så när de ska dekorera så det rekommenderar jag att åtminstone ha något sådant alternativ.

Svar på tråden Tjejkväll/kalas för 9 åring- vad göra?