• Mummy

Storlekar Gneis?

Dottern mätte 116,5 för två veckor sedan. Dessutom är hon ganska smal i kroppen. Räcker 122 på Gneis overaller? Vågar man beställa det? Hur har ni upplevt storlekarna?
    Vet att det står att de är lite större. Men Didriksons som skulle vara stora upplevde jag tvärtom. Dottern fick ha 130 där!

• Svar på tråden Storlekar Gneis?
  • MajaVira

Detta är infon på deras hemsida;

Storlekshjälp...

Välj storlek med hjälp av vår enkla anvisning. Notera att vi redan byggt in ca 1 års växmån i storlekarna. Gör inte det du också!

Hamnar du mellan två storlekar kan du tänka på att overallen är hyfsat stor i storleken, så du kan välja den mindre, beroende på hur mycket du vill ha att växa i. Var också noga med att justera till benslut och midja så att den sitter så bra som möjligt.

Jag har inte haft någon Gneis själv, men om deras egen info stämmer borde ni alltså ha storlek 116 till dottern.

• joplin

Beställde en 110 till sonen som är 109 cm lång och den sitter bra. Tillräckligt rymlig för att räcka hela vintern, men inte så stor att det blir klumpigt. Beror säkert också på hur barnet är byggt. 

• Mummy

Jag tror att vi beställer 122. Dottern är 117 (mätte igen). Det borde väl bli bra? Hon ligger ju ändå 1 cm över storleken närmast bakåt

Svar på tråden Storlekar Gneis?